Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić ustawienia plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij
Giełda Maszyn Budowlanych
Kursy walut - PLN
GBP 5.3464 -0.31% EUR 4.6356 0.03%
USD 4.3697 -0.84% CHF 4.8030 0.12%

REKLAMA

  • Aktualny numer:
Trucks&Machines
baunet.pl na targach
BAUMA 2010
więcej
 

Testy pojazdów

  Selektywna ochrona

Druga generacja Opla Movano, tak jak pierwsza, została skonstruowana wspólnie z Renault Masterem. Na polskim rynku oferta furgonów Movano obejmuje trzy długości (L2, L3, L4), jedną wysokość H2, napęd przedni (FWD) lub tylny (RWD), trzy warianty mocy ropniaka 2.3 CDTI (100 KM, 125 KM, 146 KM) i jedną wersję wyposażenia. Przetestowałem przednionapędową odmianę L3H2 ze 125-konnym motorem.

Autor: Jacek Dobkowski, Źródło:
 
  Pękła setka

Continental obchodzi w tym roku 100-lecie obecności na polskim rynku. Tymczasem nasze testowe, ciężarowe opony regionalne drugiej generacji przekroczyły 100 tys. km przebiegu.

Autor: Dominik Woch, Źródło:
 
  Mini-truck

Mimo że DMC Mitsubishi Fuso Canter w najmniejszych wersjach nie przekracza 3,5 t, pojazd ma zalety „dorosłych” ciężarówek.

Autor: Dominik Woch, Źródło:
 
  Był dobry, jest lepszy...

Vito II przeszedł jesienią ubiegłego roku sporą modernizację. Mercedes mówi i pisze o nowym modelu. Z drugiej strony ten sam Mercedes nie zmienił kodowego oznaczenia Vito, nadal jest to W639. Tak czy inaczej Vito stało się jeszcze lepsze.

Autor: Jacek Dobkoski, Źródło:
 
  Łapy, łapy, cztery łapy...

Najchętniej kupowane dostawcze auto w Polsce to Fiat Ducato. Jego gama jest bogata. Występuje jako furgon, podwozie i w wersjach osobowych. Testowany furgon ze średnim rozstawem osi L2 i wysokim dachem H2 był bardzo oryginalny, a to z powodu napędu na obie osie. Niesamowicie kosztownego napędu.

Autor: Jacek Dobkoski, Źródło:
 
  Nüvi dla transportu

Czasy się zmieniają i coraz większa liczba kierowców zawodowych korzysta w pracy z nawigacji satelitarnej. Wiadomo, nawigacja jest świetnym uzupełnieniem tradycyjnych map, często pozwala na oszczędzenie cennego czasu i równie cennego paliwa. Garmin Nüvi 465T jest jedną z pierwszych nawigacji zaprojektowanych z myślą o profesjonalnych użytkownikach ciężkich pojazdów. Przetestowaliśmy to urządzenie na dystansie kilkudziesięciu tysięcy kilometrów...

Autor: Leon Bilski, Źródło:
 
  To naprawdę działa!

Gdy słyszymy takie modne ostatnio wyrażenia, jak „ekologia”, „ekologiczna jazda”, „emisja dwutlenku węgla”, wielu z nas wzrusza ramionami i myśli może niezbyt sympatycznie o tych, co powtarzają te slogany. Przyznam, że sam należę do osób ostrożnie nastawionych do ekologicznych trendów w motoryzacji. Mój sceptycyzm znacznie jednak zmalał po szkoleniu przeprowadzonym przez Mercedesa. Pozwoliło ono spojrzeć na „zielone” zagadnienia z praktycznej strony, bez propagandowego zacietrzewienia.

Autor: Leon Bilski, Źródło:
 
  Napęd na chwilę

Dostawczy i 4x4? Czemu nie, może się przydać! Zapewne niektórzy wzruszą ramionami – przecież załadowany wóz całkiem dobrze idzie po mokrym asfalcie. No tak, ale każdy kiedyś przeżył męki ruszania na śliskim fragmencie nawierzchni, zwłaszcza na pusto albo przedzierania się błotnistą, boczną drogą. Wtedy marzy się o napędzie na cztery łapy.

Autor: Leon Bilski, Źródło:
 
  Największe z najmniejszych

Bobcat wprowadził na rynek nowy model miniładowarki – S850 oraz nową kompaktową ładowarkę gąsienicową – T870. Są to najpotężniejsze maszyny jakie kiedykolwiek wyprodukował Bobcat. Jako pierwsza redakcja z Polski, mieliśmy okazję przyjrzeć im się z bliska.

Autor: Dominik Woch, Źródło:
 
  LHT II - nowość sprawdzona w praktyce

Goodyear Marathon LHT+1 to cenione opony do naczep. Przed kilkoma tygodniami oficjalnie zaprezentowano ich drugą generację – Marathon LHT II. Przed premierą opony zostały gruntownie przetestowane m.in. przez austriacką firmę Zeller Transporte.

Autor: Michał Woch, Źródło:
 
  Tylko na prąd

Mercedes zaprezentował dziennikarzom w Stuttgarcie Vito E-Cell napędzane wyłącznie silnikiem elektrycznym. Czy mogę stwierdzić, że widziałem przyszłość samochodu dostawczego? Raczej nie, ale z pewnością to ciekawy eksperyment, ze sporymi szansami na powodzenie.

Autor: Jacek Dobkowski, Źródło:
 
  Jak to z CNG było

Sprinter jest doskonale znanym dostawczym Mercedesem, ale w wersji NGT (Natural Gas Technology), czyli na gaz ziemny, to jeszcze prawdziwa rzadkość. Samochód ma benzynowy silnik 1.8 rozwijający dzięki sprężarce pokaźną moc 156 koni. Można jednak jeździć nim całkiem oszczędnie, jeżeli korzysta się z fabrycznego zasilania CNG (Compressed Natural Gas), sprężonym gazem ziemnym. Osiągi na obu paliwach są takie same, zapewnia Mercedes. Benzyniak ma ładny, szumiący dźwięk. Drży znacznie mniej niż turbodiesel.

Autor: Jacek Dobkowski, Źródło:
 
  50 lat postępu

50 lat w konstrukcji samochodów ciężarowych to prawdziwa przepaść. Mercedes-Benz postanowił pokazać różnice w ramach projektu Transalp Trucking 2010 50 Years Of Continuous Progress.

Autor: Dominik Woch, Źródło:
 
  Niski do wysokich

– Będzie pan musiał poczekać parę tygodni, bo testowy XF105 Low Deck, cieszy się dużym zainteresowaniem naszych klientów – usłyszałem, kiedy zadzwoniłem do DAF Trucks Polska, żeby umówić się na test czołowego ciągnika DAF-a, w wersji Low Deck. Czas biegnie jednak szybko i po kilku tygodniach, na redakcyjnym parkingu pojawił się żółty DAF XF105.460 Low Deck.

Autor: Dominik Woch, Źródło:
 
  Amerykański łazik

Pierwsze zaskoczenie każdego żołnierza – wcale nie trzęsie tak, jak można się spodziewać. Opony HMMWV to potężne balony, a powietrze jest dobrym amortyzatorem. Rozmiar Goodyearów 37x12,5R16,5, czyli wysokość koła 37 cali, szerokość bieżnika 12,5. Druga sprawa, zawieszenie. Niezależne obu osi, przednie i tylne takie same, wahacze i sprężyny śrubowe. Tak, sprężyny, HMMWV nie ma resorów piórowych. I po trzecie, fotele. Żadna rewelacja, ale z całkiem długimi siedziskami i wysokimi oparciami. Z pewnością wygodniejsze niż w UAZ-ach.

Autor: Jacek Dobkowski, Źródło:
 
  Dłuuugi Wielton

Przetestowaliśmy wyjątkową naczepę Wielton, Long Max, czyli pojazd o standardowej wysokości i zwiększonej o 1,3 m długości, co przekłada się na możliwość zabrania trzech dodatkowych europalet. Pojemność przestrzeni ładunkowej jest taka sama jak w naczepie mega – 100 m sześc.

Autor: T&M, Źródło:
 
  Furgon z paszczą

Nową generację Renault Mastera poznasz natychmiast po dużej, wyrazistej atrapie chłodnicy. Francuski producent, lider na rynku aut dostawczych w Europie Zachodniej, poszedł w ślady Volkswagena, który od czterech lat wytwarza Craftera z równie wielką paszczą. Nowy Master oferuje napęd na tył albo na przód, tak jak współczesny Ford Transit.

Autor: Jacek Dobkowski, Źródło:
 
  Doposażony Budowlaniec

Regionalny ciągnik DAF CF85 z naczepą wywrotką to wciąż rzadki widok na naszych drogach. Nawet pod wywrotkami dominują długodystansowe pojazdy XF.

Autor: Dominik Woch, Źródło:
 
  Paka podatkowa

Mimo inwazji aut z homologacyjną kratką pikapy nadal są atrakcyjne podatkowo z powodu pełnego odpisu VAT-u od ceny auta i zakupionego doń paliwa. Kosztują mniej od terenówek, a mają zdecydowanie większą ładowność. Wielką trójkę polskiego rynku tworzą japońskie pojazdy: Nissan Navara, Toyota Hilux i Mitsubishi L200.

Autor: Jacek Dobkowski, Źródło:
 
  Rozjechały zimę

Minęły kolejne trzy miesiące długodystansowego testu regionalnych opon Continental. Tegoroczna zima nie rozpieszczała łagodnością, dlatego był to okres trudnej próby dla ogumienia, zestawu i... kierowcy. Co ważne, wyszli jednak z niego obronną ręką.

Autor: Dominik Woch, Źródło:
 
  Można go polubić

Transporter od dziesiątek lat cieszy się uznaniem jako samochód dostawczy, jego pierwsza generacja pojawiła się w roku 1950.  Kto raz kupi T5, będzie go kupował zawsze – to hasło Volkswagena jest może nieco życzeniowe, ale na pewno nie wzięło się z  powietrza. A po liftingu „tepiątka” jest dobra jak nigdy, o czym przekonałem się testując Furgona ze 140-konnym turbodieslem  common rail 2.0 TDI.

Autor: Jacek Dobkowski, Źródło:
 
  Szybki dystrybutor

Tym razem na nasz redakcyjny parking trafił duży samochód dystrybucyjny. Przez tydzień testowaliśmy dwuosiowego DA F-a CF z  310-konnym silnikiem, zautomatyzowaną skrzynią biegów i zabudową furgonową.

Autor: Dominik Woch, Źródło:
 
  Włoch z powerem

IVECO Stralis to w porównaniu z konkurencyjnymi pojazdami, znacznie lepszy samochód niż jego poprzednicy – EuroTech i  EuroStar. Ciągnik z potężnym silnikiem Cursor o mocy 500 KM to ciekawa propozycja wśród pojazdów do transportu  dalekobieżnego.

Autor: Dominik Woch, Źródło:
 
  "Erka" na polskich drogach

Scania odświeżyła swoją topową serię R. Wypróbowaliśmy jeden z pierwszych egzemplarzy udoskonalonej „erki” w wersji o mocy 480 KM.

Autor: Dominik Woch, Źródło:
 
  Król miasta

Econic mocno różni się od typowej, ciężkiej ciężarówki dystrybucyjnej. To nie artykuł promocyjny, ale spokojnie można zaryzykować stwierdzenie, że dzięki innowacyjnej konstrukcji może być królem miasta, ...choć tylko takiego w którym jest stacja CNG.

Autor: Dominik Woch, Źródło:
 
  Siła uniwersalności

IVECO Trakker ma już od kilku lat markę solidnego pojazdu konstrukcyjnego. W testowanej przez nas odmianie z nietypową zabudową firmy Skibicki jest też pojazdem uniwersalnym, pozwalającym na tak ważną w dzisiejszych czasach redukcję kosztów transportu.

Autor: Dominik Woch, Źródło: T&M
 
  Mocny w kraju

Stralis AT 440S45 T/P 450 KM to interesująca propozycja dla przewoźników krajowych. Jest mocny, oszczędny, a dzięki solidnej ramie nie boi się pracy w bardzo trudnych warunkach. W czasach prosperity w transporcie ciągniki siodłowe z niskimi i wąskimi kabinami wzbudzały małe zainteresowanie nabywców. Często nawet do pracy w zestawach z naczepami wywrotkami przewoźnicy wybierali pojazdy z topowymi kabinami. Ostatnio wiele się jednak zmieniło... Transportowcy intensywnie szukają oszczędności, co może być szansą dla Stralisa AT i innych pojazdów tej klasy. Tym bardziej, że w niektórych zastosowaniach oferuje on więcej niż długodystansówki.  

Autor: Dominik Woch, Źródło: T&M
 
  TERBERG FM-2000T 8x8

Terberga FM-2000T z pewnością polubiliby użytkownicy z krajów socjalistycznych. Dlaczego? Tak jak oni jest przodownikiem pracy. Codziennie może wyrobić do 140 proc. normy standardowej, czteroosiowej wywrotki. Niestety, ze względów politycznych socjalistyczni budowniczy nie mogą korzystać z Terbergów – to przecież dzieło kapitalistów. Na szczęści my nie żyjemy już w socjalizmie, więc droga do zakupu tego pojazdu jest otwarta. Przetestowaliśmy Terberga FM-2000T – jeden z najpopularniejszych produktów holenderskiej firmy. 

Autor: Dominik Woch, Źródło: T&M
 
  W męskim stylu

Prowadzisz aktywny styl życia, w aucie cenisz bezpieczeństwo, wysoką jakość i prestiż, a przy tym funkcjonalność? To wszystko dostaniesz w nowym, kompaktowym SUV-ie Volvo – XC60. I to w całkiem męskim opakowaniu…

Autor: Dominik Woch, Źródło: T&M
 
  Kolos w kopalni

Dzięki uprzejmości Kieleckich Kopalni Surowców Mineralnych S.A. mieliśmy okazję z bliska przyjrzeć się ciężkiej pracy 53-tonowej ładowarki Komatsu WA600-6 z silnikiem o mocy 527 KM. Ładowarka okazuje się prostą w obsłudze, mocną maszyną, która świetnie spisuje się przy załadunku kruszywa.

Autor: Dominik Woch, Źródło: T&M
 
  Mocne w terenie

Ten wóz rozdaje karty w segmencie pojazdów dostawczych z napędem 4x4. Świetnie radzi sobie w terenie, ma przestronną, praktyczną kabinę, a komfortu jazdy na utwardzonych drogach mógłby mu pozazdrościć niejeden szosowy dostawczak. Gdyby jeszcze cena była niższa...  

Autor: Dominik Woch, Źródło: T&M
 
  Renia z Powerem

Renault Kerax w najnowszej wersji z 500-konnym silnikiem o poj. 12,8 l to silny budowlany gracz. Bez zmian w porównaniu z poprzednikiem pozostała solidna konstrukcja, wygodna szoferka i spore możliwości terenowe.

Autor: Dominik Woch, Źródło: T&M
 
  W trudnych warunkach

Po raz kolejny mieliśmy okazję przetestować Scanię R z silnikiem XPI. Z poprzednich prób, z załadowanymi naczepami kontenerowymi – ciągniki wywiązywały się bardzo dobrze. Tym razem pomysł na test był prosty: sprawdźmy jak „erka” poradzi sobie w bardzo trudnych warunkach…

Autor: Dominik Woch, Źródło: T&M
 
  Królowa w terenie

Topowe, konstrukcyjne Scanie z wygodnymi, wysokimi kabinami R pojawiły się na polskim rynku w ubiegłym roku. Pojazd w konfiguracji napędowej 8x6 (R480 CB8x6 EHZ), jaki mieliśmy okazję testować, adresowany jest przede wszystkim do firm zajmujących się budownictwem drogowym, jednak z powodzeniem może pracować też w kopalniach.

Autor: Dominik Woch, Źródło: T&M
 
  Black Horse...

Stralis AS440/S50 T/P z 500-konnym silnikiem i zautomatyzowaną skrzynią EuroTronic to dosłownie i w przenośni czarny koń Iveco. Jest mocny, szybki i komfortowy, o czym przekonaliśmy się podczas niemal dwutygodniowego testu. W czasie jazd testowych pokonaliśmy 2,5 tys. km i przewieźliśmy ładunki o masie kilkudziesięciu ton.

Autor: Dominik Woch, Źródło: T&M
 

  • Cena
      
  • Rok   
  •  
dot Poszukiwane
więcej
Targi | Partnerzy | Producenci | Mapa strony | Usługi | Regulamin | Rzeczoznawcy | Reklama
Wszelkie prawa zastrzeżone. © 2008 baunet.pl