Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić ustawienia plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij
Giełda Maszyn Budowlanych
Kursy walut - PLN
GBP 5.2543 -0.31% EUR 4.5148 -0.36%
USD 4.1903 -1.18% CHF 4.6332 -0.52%

REKLAMA

  • Aktualny numer:
Trucks&Machines
baunet.pl na targach
BAUMA 2010
więcej
 

Mobilne wieże z Holandii

Data dodania 06-03-2011
Autor Dominik Woch
Zdjęcia Spierings
Czytano 4830 razy
  Zobacz galerię zdjęć artykułu

Na polskich placach budów dominują stacjonarne, kratownicowe żurawie wieżowe oraz teleskopowe dźwigi mobilne. Holenderski producent – firma Spierings – proponuje natomiast mobilne żurawie wieżowe, łączące zalety dwóch najpopularniejszych typów dźwigów.

Firma Spierings to holenderski producent dźwigów, specjalizujący się w produkcji mobilnych żurawii wieżowych. Przedsiębiorstwo istnieje od 1987 roku. Początkowo firma zajmowała się serwisem i relokacją już istniejących żurawi, jednak z czasem, dzięki zdobytemu doświadczeniu, Spierings stał się producentem dźwigów. Dotychczas dostarczył klientom w Europie i Ameryce Północnej ponad 700 jednostek. Dźwigi Spierings pracują na budowach m.in. Holandii, Belgii, Niemiec, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Kanady.

Co je wyróżnia?

Jakie cechy mobilnych żurawi wieżowych wpłynęły na osiągnięcie przez nie popularności? Tych zalet jest co najmniej kilka. Mobilne żurawie mają duży zasięg poziomy, dzięki czemu idealnie nadają się do pracy w miejscach, w których jest mało miejsca, np. pomiędzy wysokimi budynkami. Dźwig może być z powodzeniem obsługiwany przez jednego człowieka. Nie chodzi tylko o samą jazdę i pracę urządzenia, ale również o jego przygotowanie do pracy i złożenie dźwigu, po jej zakończeniu. Co ważne, w optymalnych warunkach, przygotowanie większości dźwigów Spierings do pracy nie zajmuje więcej niż 15 min. Nawet największe modele dźwigów nie potrzebują dodatkowego balastu – pojazd jedzie więc na wykonanie zlecenia bez asysty samochodów ciężarowych z balastem. Mobilny żuraw wieżowy, podobnie jak jego stacjonarni kuzyni, zapewnia  operatorowi doskonałą widoczność (kabina na samym szczycie segmentu pionowego). Ramię poziome można odchylić o 30 stopni w górę. Hydrauliczne sterowanie zapewnia precyzyjną pracę żurawiem. Wady? Oczywiście są. W porównaniu do żurawi teleskopowych, żurawie wieżowe mają niższy udźwig. Najlżejszy model SK377-AT3 na końcu 33-metrowego ramienia poziomego (20 m nad podłożem) dźwiga 1.900 kg, natomiast duży SK2400-AT7 na końcu 42-metrowego ramienia poziomego (35,5 m nad ziemią) może udźwignąć do 5.500 kg.

Od trzech do siedmiu...

Obecnie Spierings ma w swojej ofercie sześć żurawi wieżowych, pięć kołowych i jeden gąsienicowy. Bazowy SK377-AT3 to maszyna trzyosiowa w konfiguracji 6x4x6 czyli sześć kół, cztery koła napędzane i sześć kół skrętnych. Maksymalny udźwig żurawia wynosi 7,5 t, a wysięg ramienia poziomego – 33 m. Podwozie SK377-AT3 napędzane jest jednostką napędową DAF o mocy 360 KM (1.450 Nm maks. mom. obr.), natomiast wieża – silnikiem John Deere o mocy 141 KM. Nieco większy żuraw SK498-AT4 ma cztery osie w konfiguracji 8x6x6 – osiem kół, sześć kół napędzanych i sześć kół skrętnych. Maksymalny udźwig żurawia wynosi 8 t, wysięg ramienia poziomego to 44 m. Wieża napędzana jest silnikiem John Deere o mocy 141 KM, natomiast podwozie – jednostką DAF o mocy 408 KM (maks. mom. obr. 2.050 Nm). Kolejny żuraw – SK599-AT5 – to pięcioosiowa maszyna w konfiguracji 10x6x8, czyli z dziesięcioma kołami, w tym sześcioma napędzanymi i ośmioma skrętnymi. Napęd wieży stanowi 141-konny silnik John Deere, natomiast podwozie poruszą motor DAF o mocy 510 KM (2.500 Nm maks. mom. obr.). Udźwig maksymalny to 9 t, a wysięg ramienia poziomego to 50 m. SK1265-AT6 to sześcioosiowy mobilny żuraw wieżowy w konfiguracji 12x6x10. Stoi na 12 kołach z czego sześć jest napędzanych, a 10 skrętnych. Napęd wieży stanowi 141- konny motor John Deere. Podwozie napędzane jest silnikiem DAF 510 KM (2.500 Nm maks. mom. obr.).  Maksymalny udźwig sięga 10 t. Maksymalny wysięg ramienia poziomego wynosi 60 m. Największym żurawiem kołowym Spierings jest model SK2400-AT7. Siedmioosiowy kolos ma cztery napędzane osie. Wszystkie siedem osi jest skrętnych.  Wieżę porusza potężniejsza niż w mniejszych modelach jednostka napędowa – silnik John Deere o mocy 175 KM. Napęd podwozia stanowi ten sam co w modelach SK599AT5 i SK1265-AT7 motor DAF 510 KM. Maksymalny udźwig SK2400-AT7 jest wyraźnie wyższy niż w mniejszych żurawiach Spierings. Wynosi 18 t. W związku z tym zasięg ramienia poziomego jest nieco mniejszy – 42 m. Wszystkie dźwigi Spierings na podwoziach kołowych osiągają prędkość maksymalną 82 km/h. Szerokość pojazdów, w zależności od modelu, wynosi 2,75 m lub 3 m, wysokość do 4 m, a masa własna od 36 do 82 t (nacisk na oś 12 t). Po uzyskaniu odpowiednich zezwoleń, umożliwia to dość swobodne poruszanie się po drogach publicznych.

...aż po gąsienice

Żuraw SK2400-R na podwoziu gąsienicowym to propozycja dla użytkowników pracujących w najtrudniejszych warunkach terenowych, gdzie wykorzystanie żurawia na-podwoziu kołowym jest niemożliwe. Parametry dotyczące udźwigu (maks. 18 t) i zasięgu ramienia poziomego (42 m) są takie same jak w przypadku wersji na podwoziu kołowym SK2400-AT7. W odróżnieniu od niego SK2400-R ma tylko jeden silnik napędzający zarówno podwozie jak i wieżę. To motor John Deere o mocy 279 KM, z maksymalnym momentem obrotowym 1.025 Nm przy 1.400 obr./min. Żuraw może poruszać się w terenie z maksymalną  prędkością 3 km/h. Oczywiście, do transportu po drogach publicznych potrzebne są zestawy z naczepami niskopodwoziowymi. Spierings potrafi ułatwić jednak samo przygotowanie do transportu. Żuraw może samodzielnie zdemontować swoje gąsienice oraz część balastu. W efekcie, do transportu kompletnego żurawia potrzebne są tylko dwa zestawy z naczepami niskopodwoziowymi. Złożony do pozycji transportowej Spierings, dzięki kompaktowym wymiarom może być przewożony przy użyciu popularnych naczep typu semi. Od niedawna mobilne żurawie wieżowe Spierings dostępne są również w Polsce. Ich dystrybutorem jest firma Wanicki.


  • Cena
      
  • Rok   
  •  
dot Poszukiwane
więcej
Targi | Partnerzy | Producenci | Mapa strony | Usługi | Regulamin | Rzeczoznawcy | Reklama
Wszelkie prawa zastrzeżone. © 2008 baunet.pl