Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić ustawienia plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij
Giełda Maszyn Budowlanych
Kursy walut - PLN
GBP 5.0557 0.41% EUR 4.3494 0.00%
USD 3.9910 0.25% CHF 4.5670 0.35%

REKLAMA

  • Aktualny numer:
Trucks&Machines
baunet.pl na targach
BAUMA 2010
więcej
 

Nie tylko ceną

Data dodania 01-04-2009
Autor Dominik Woch
Źródło T&M
Czytano 3287 razy
  Zobacz galerię zdjęć artykułu

Cena to z pewnością ważny atut dwóch nowych odmian Dacii Logan – Vana i Pick-upa. Wjechały do polskich salonów w lutym. Dwumiejscowy furgon Van kosztuje od 24.426 zł netto, w wersji Base z benzynowym silnikiem 1.4 75 KM.
 

Za wóz z nieco lepszym wyposażeniem Confort i benzyniakiem 1.6 87 KM trzeba zapłacić 26.885 zł. Turbodiesle common rail 1.5 dCi, z pakietem Confort: 30.738 zł (68 KM) oraz 32.623 zł (85 KM).
W przypadku dwumiejscowego Pick-upa cennik zaczyna się od 25.246 zł netto za model z benzyniakiem 1.6 87 KM Base. Nie ma więc w pikapie słabszej, 75-konnej jednostki 1.4. Żeby nabyć bogatszą odmianę Confort z tym samym benzynowym silnikiem 1.6 87 KM trzeba wydać minimum 26.475 zł, diesle są odpowiednio droższe: 30.328 zł za wersję 1.5 dCi 68 KM albo 32.213 zł za odmianę 1.5 dCi 85 KM.
         W standardowym wyposażeniu Vana i Pick-upa otrzymujemy ABS z EBD i poduszkę powietrzną dla kierowcy.
Confort od Base standardowo różni się głównie wspomaganiem kierownicy. Tylko do wersji Confort można jednak dokupić airbag pasażera, klimatyzację, czy elektryczne sterowane szyby. Nowe modele Dacii są produkowane w rumuńskim Pitesti. Gwarancja: 3 lata lub 100 tys. km.
        Niezależnie od zastosowanego silnika ładowność obu aut, liczona z kierowcą i pasażerem, wynosi 800 kg. Sporo. Dla porównania czteronapędowy, prawie pół metra dłuższy od Logana Pick-upa pikap SsangYong Actyon Sport może zabrać od 777 kg do 828 kg ładunku.
          Kolejna wspólna cecha towarowych odmian Dacii to oczywiście płyta podłogowa z rozstawem osi 2.905 mm i tylnym zawieszeniem (belka skrętna) przystosowanym do zwiększonych obciążeń, tudzież do dróg gorszej lub wręcz złej jakości. Za pochłanianie nierówności odpowiadają z tyłu sprężyny śrubowe, również w Pick-upie. Prześwit wynosi 155 mm. Na potrzeby tych dwóch aut dostawczych konstruktorzy zmodyfikowali płytę znaną m.in. z osobowych Dacii Logan, Renault Clio III i Nissana Micry – w tym autku zastosowano ją po raz pierwszy.
         Miałem okazję pojeździć Loganem Vanem i Loganem Pick-upem w okolicach Paryża. Startowaliśmy z toru testowego CERAM w Mortefontaine należącego do Pininfariny. Zarówno Vana jak i Pick-upa obciążono 300-kilogramowym ładunkiem (w zamkniętej skrzyni), dzięki czemu tył nie zdradzał tendencji do podskoków. Prowadzenie obu użytkowych odmian Dacii pozytywnie zaskoczyło dziennikarzy z Europy Środkowej. Przednionapędowe auta posłusznie wchodziły w zakręty, nawet przy odważniejszym ich „atakowaniu” spisywały się spokojnie i stabilnie. Turbodiesel, również ten słabszy, 68-konny, pozwala bez problemu utrzymać na szosie stałą szybkość w granicach 100-110 km/h. Jak na samochód roboczy, wystarczy. Plastiki w kabinie są twarde niczym kamień, co jednak w takich pojazdach łatwo się wybacza. Bardziej razi brak jakiejkolwiek regulacji kolumny kierownicy i błędy w ergonomii, takie jak przyciski elektrycznych szyb na środku deski rozdzielczej, a nie na drzwiach. Z tym zmagają się też zresztą kierowcy osobowych Dacii Logan i Sandero.
       Skoro auta są tak podobne, dlaczego nie wystarczy sam pikap, oferowany z dodatkową nakładką? Przedstawiciele polskiego importera tłumaczyli, że chodzi o przystosowanie oferty do potrzeb różnych odbiorców. Przykładowo, kto musi przewozić wysokie ładunki, niekoniecznie zakryte, wybierze Pick-upa.
Tak czy inaczej obie Dacie mają szanse na rynkowe powodzenie.
 


  • Cena
      
  • Rok   
  •  
dot Poszukiwane
więcej
Targi | Partnerzy | Producenci | Mapa strony | Usługi | Regulamin | Rzeczoznawcy | Reklama
Wszelkie prawa zastrzeżone. © 2008 baunet.pl