Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić ustawienia plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij
Giełda Maszyn Budowlanych
Kursy walut - PLN
GBP 5.2543 -0.31% EUR 4.5148 -0.36%
USD 4.1903 -1.18% CHF 4.6332 -0.52%

REKLAMA

  • Aktualny numer:
Trucks&Machines
baunet.pl na targach
BAUMA 2010
więcej
 

Dla profesjonalistów

Data dodania 13-06-2011
Autor Dominik Woch
Zdjęcia T&M
Czytano 3428 razy
  Zobacz galerię zdjęć artykułu

Cometto to jeden z top-producentów naczep niskopodwoziowych i systemów modułowych dla profesjonalnych przewoźników  ponadgabarytowych. Nowe naczepy Cometto od kilku tygodni są oficjalnie dostępne w Polsce. Pierwszą zaprezentowaną w naszym kraju naczepą jest pięcioosiowa, podwójnie rozciągana naczepa semi najnowszej generacji – X54DAP.

Naczepa Cometto X54DAP należy do rodziny pojazdów najnowszej 4 serii, zaprezentowanej po raz pierwszy na targach Bauma 2010 w Monachium. X54DAP jest zachwalana przez producenta jako najlepsza kombinacja pomiędzy maksymalną ładownością i niskim zasadniczym pokładem ładunkowym. Pokład w pozycji do jazdy jest 855 mm nad ziemią, z możliwością chwilowego obniżenia do 815 mm. To doskonałe parametry dla pięcioosiowej naczepy semi z podwójnym wyciągiem i z hydraulicznie sterowanymi osiami.

Semi uniwersalne

Cometto X54DAP wygląda niepozornie. Złożona naczepa ma 12.545 mm długości, 2.530 mm szerokości i zaledwie 855 mm wysokości. Zupełnie nie wydać po niej, że waży około 17.000 kg. Pozory jednak mylą. Teleskopowy kręgosłup pojazdu pozwala na wyciągnięcie naczepy do długości 25.350 mm, co oznacza 21.400 mm dolnego pokładu ładunkowego. Dzięki poszerzeniom, szerokość pokładu można zwiększyć do 3.000 mm. Wysokość naczepy do jazdy (przy standardowym ogumieniu 205/65R17.5) to zaledwie 855 mm z możliwością obniżenia do 815 mm. Cometto oferuje szerokie możliwości adaptacji poprzez stosowanie różnego typu i długości najazdów stalowych i aluminiowych, podpór do konstrukcji stalowych Niezykle mocna konstrukcja tego elementu zapewnia odporność na przeładowanie czy nierównomierne rozłożenie ładunku. Cztery z pięciu osi (od drugiej do piątej) są sterowane hydraulicznie (opcjonalnie również za pomocą pilota, co umożliwia m.in. „psi chód”), pierwsza również jest skrętna, przeciwstawnie, wymuszeniowo. Cometto może być wyposażone w opcję resetowania osi skrętnych i ustawienia samozbieżności (wzajemna równoległość osi w położeniu do jazdy na wprost). Parametry jakimi dysponuje naczepa czynią z niej bardzo uniwersalny pojazd. X54DAP sprawdza się w transporcie maszyn budowlanych, górniczych, rolniczych, maszyn przemysłowych, pojazdów wojskowych, szynowych, wyrobów przemysłowych i wielu innych.

Topowe komponenty

Atutem Cometto X54DAP są najlepsze materiały i komponenty używane do jej produkcji oraz pieczłowite wykonanie. Naczepa powstaje z wysokowytrzymałej stali o parametrach elastyczności spełniających wszystkie wymagania stawiane materiałom do produkcji profesjonalnych naczep niskopowoziowych. Chodzi m.in. o wysoką elastyczność. Pojazd posadowiony jest na klasycznych agregatach SAF serii SKRS 9042. To niezwykle popularna oś, prosta w obsłudze, o najlepszej dostępności części (również aftermarketowych) ze wszystkich osi „gabarytowych”. Sieć serwisów SAF w Polsce i Europie zapewnia prostotę obsługi pogwarancyjnej i jedne z najniższych kosztów obsługi w segmencie osi wysokiego udźwigu (11.500 kg). Poduszki powietrzne do X54DAP to produkt ContiTech, instalację elektryczną do dostarcza Hella.

Z mocnym zapleczem

Generalnym dystrybutorem naczep Cometto jest Feber, producent naczep wywrotek. Naczepy Cometto można serwisować w wybranych punktach Q-Service Truck. Feber zapewnia całodobowe assistance. Klienci mogą skorzystać z programu leasingowego Feber i sfinansować pojazd na preferencyjnych warunkach w ratach na 60 lub 72 miesiące.


  • Cena
      
  • Rok   
  •  
dot Poszukiwane
więcej
Targi | Partnerzy | Producenci | Mapa strony | Usługi | Regulamin | Rzeczoznawcy | Reklama
Wszelkie prawa zastrzeżone. © 2008 baunet.pl