Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić ustawienia plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij
Giełda Maszyn Budowlanych
Kursy walut - PLN
GBP 4.7662 0.55% EUR 4.2419 0.17%
USD 3.5965 0.02% CHF 3.6266 0.00%

REKLAMA

  • Aktualny numer:
Trucks&Machines
baunet.pl na targach
BAUMA 2010
więcej
 

LHT II - nowość sprawdzona w praktyce

Data dodania 23-08-2010
Autor Michał Woch
Zdjęcia T&M
Czytano 1846 razy
  Zobacz galerię zdjęć artykułu

Goodyear Marathon LHT+1 to cenione opony do naczep. Przed kilkoma tygodniami oficjalnie zaprezentowano ich drugą generację – Marathon LHT II. Przed premierą opony zostały gruntownie przetestowane m.in. przez austriacką firmę Zeller Transporte.

Jako zalety dotychczasowej pierwszej generacji opon Marathon LHT+1 najczęściej wymieniane są stosunkowo niskie opory toczenia przy zachowaniu wysokiej odporności na obciążenia, uszkodzenia mechaniczne i wysoką temperaturę pracy. Udoskonalone opony LHT II, mają w założeniu producenta, pozwolić operatorom flot ciężarowych osiągnąć znaczące korzyści eksploatacyjne i istotnie zredukować emisję CO₂. To wszystko za sprawą połączenia obniżonych oporów toczenia z dobrą charakterystyką jazdy i krótką drogą hamowania na mokrej nawierzchni. Opona pozwala także na zwiększenie ładowności przy dłuższej żywotności i niższym poziomie hałasu. Marathon LHT II to najnowszy członek rodziny Goodyear FuelMax Technology, reprezentowanej przez znane już opony Marathon Long Haul Steer (LHS) II oraz Marathon Long Haul Drive (LHD) II. Każdy nowy produkt stworzony przez Goodyeara poddawany jest gruntownym testom zarówno w warunkach laboratoryjnych, jak i terenowych. Testowanie stanowi kluczową fazę procesu rozwoju nowego modelu opon Goodyear, weryfikuje dane zgromadzone przez inżynierów i naukowców za pomocą zaawansowanych metod modelowania komputerowego.

Testowanie obejmuje dwa procesy:

1. Opony są testowane w zróżnicowanych i ekstremalnych warunkach, na obiektach testowych Goodyear w Luksemburgu i we Francji. Próby te obejmują testy laboratoryjne i oceny podczas jazdy po drogach specjalnych torów testowych.

2. Próby terenowe, które przeprowadzają partnerzy firmy Goodyear wraz z wybranymi klientami. To jedyny sposób sprawdzenia, czy ulepszenia w zakresie wydajności potwierdzone w warunkach laboratoryjnych sprawdzają się również w warunkach rzeczywistych, gdzie wchodzą w grę dodatkowe czynniki.

Zeller Transporte

Aby przetestować faktyczne osiągi nowych opon do naczep Marathon LHT II, Goodyear współpracował z Zeller Transporte, austriacką firmą, świadczącą ogólnoeuropejskie usługi transportowe dalekiego zasięgu. Przedsiębiorstwo Zeller Transporte, założone w 1945 roku w Linzu w Austrii dysponuje 100 nowoczesnymi ciężarówkami.

Znaczna oszczędność paliwa

Zeller Transporte przeprowadziła próby terenowe na nowych oponach Goodyear Marathon LHT II pod kątem zużycia paliwa w czwartym kwartale 2009 roku i porównała ich wyniki z poziomem wydajności osiągniętym z zastosowaniem poprzedniego modelu LHT+1. W pojazdach został umieszczony innowacyjny system pomiarowy FUELDATA ECOsens oceniający parametry obu modeli opon. Wyniki osiągnięte w przypadku poprzedniego modelu LHT+ znajdowały się na poziomie 33,41 l/100 km. Po założeniu opon Goodyear Marathon LHT II zespoły trakcyjne osiągały jeszcze lepszy wynik 32,17 l/100 km. Przekłada się to na potencjalną oszczędność rzędu 3,7 proc. lub obniżenie kosztów paliwa o 3.313 EUR na 1 zespół trakcyjny.

Dłuższa żywotność

W celu oceny parametrów nowych opon w zakresie ich żywotności, Zeller Transporte wyposażyła dwie trzyosiowe naczepy do 40-tonowych ciężarówek MAN 4x2 w nowe opony 385/55R22.5 LHT II. Po przejechaniu dystansu około 73.000 km przewidywany przebieg dla opon LHT II został określony na poziomie około 360.000 km. Już na tym etapie testujący zauważyli znaczącą poprawę w zakresie żywotności nowych opon w porównaniu z poprzednim modelem LHT+. – Udane próby terenowe oraz znaczące osiągi w zakresie zużycia paliwa i żywotności opony potwierdzają najwyższe kompetencje firmy Goodyear w zakresie projektowania wysokiej jakości opon do pojazdów ciężarowych, dzięki czemu możemy nadal obserwować poprawę naszych wyników – powiedział Alfred Schneckenreither, dyrektor generalny Zeller Transporte. – Po ciężkim roku w branży transportu drogowego oraz ze względu na perspektywę wzrostu cen paliw niezmiernie cieszymy się z wprowadzenia na rynek opon do naczep, które pozwalają na oszczędność paliwa, oferują dłuższą żywotność oraz gwarantują redukcję kosztów operacyjnych. W końcowym rozrachunku wszystkie te czynniki pomagają operatorom flot zachować konkurencyjność w coraz trudniejszych warunkach rynkowych – podsumował Boris Stevanovic, dyrektor marketingu opon ciężarowych, Goodyear Dunlop Tires Europe.


  • Cena
      
  • Rok   
  •  
dot Poszukiwane
więcej
Targi | Partnerzy | Producenci | Mapa strony | Usługi | Regulamin | Rzeczoznawcy | Reklama
Wszelkie prawa zastrzeżone. © 2008 baunet.pl