Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić ustawienia plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij
Giełda Maszyn Budowlanych
Kursy walut - PLN
GBP 4.8277 -0.80% EUR 4.2930 0.22%
USD 3.5821 -0.17% CHF 3.7264 -0.30%

REKLAMA

  • Aktualny numer:
Trucks&Machines
baunet.pl na targach
BAUMA 2010
więcej
 

Pękła setka

Data dodania 07-05-2011
Autor Dominik Woch
Zdjęcia T&M
Czytano 1952 razy
  Zobacz galerię zdjęć artykułu

Continental obchodzi w tym roku 100-lecie obecności na polskim rynku. Tymczasem nasze testowe, ciężarowe opony regionalne drugiej generacji przekroczyły 100 tys. km przebiegu.

Opony Continental HSR2 i HDR2 testujemy od połowy 2009 r. Ogumienie „pracuje” na pierwszej, kierowanej osi (HSR2) ciągnika siodłowego Renault Magnum oraz na osi napędowej (HDR2). Naczepa, z którą ciągnik tworzy zestaw porusza się natomiast na regionalnych Continentalach pierwszej generacji – oponach HTR.

Nie poddały się zimie

Zima 2010/2011 była wyjątkowo trudna dla kierowców ciężarówek pracujących w transporcie międzynarodowym. W wielu miejscach Europy, służby drogowe nie dawały sobie rady z utrzymaniem nawierzchni w standardzie umożliwiającym płynną jazdę. Nawet w Niemczech, słynących z doskonałego standardu zimowego utrzymania infrastruktury drogowej, dochodziło do okresowych utrudnień w ruchu, gigantycznych korków na autostradach, czy problemów z zatankowaniem paliwa (cysterny nie dostarczały paliwa stacjom na czas). Testowe opony Continental HSR2 i HDR2 pokonały jednak wszystkie zimowe utrudnienia, jakie pojawiły się na ich drodze. – Opony HDR2 na osi napędowej zapewniają bardzo dobrą trakcję podczas jazdy pod obciążeniem, również na zaśnieżonych drogach technologicznych czy zasypanych śniegiem placach. Oczywiście po rozładunku z takich miejsc jest już trudniej wyjechać, dochodzi do chwilowej utraty przyczepności, jednak mimo wyjątkowo ciężkiej zimy nigdy nie spóźniłem się na załadunek lub rozładunek z powodu problemów z trakcją – mówi Emil Gruszka, kierowca testowego zestawu. – Na dobrych, utwardzonych drogach czy autostradach, mój zestaw był jednym z poruszających się najsprawniej. „HDR-y” drugiej generacji nigdy mnie nie zawiodły. Nie miałem też problemów z policją w Niemczech, „wyłapującą” zestawy na nieodpowiednim ogumieniu, bo „HDR-y” mają wymagane po ostatnich zmianach w przepisach  oznaczenie M+S (bieżnik błotno-śniegowy – przyp. red.) – dodaje. Podobnie wysoką ocenę kierowca przyznaje oponom HSR2, które chwali za doskonałą stabilność, przyczepność zapewniającą skuteczne hamowanie oraz cichą pracę.

Conti360 bez pudła

Kierowca testowego zestawu, tej zimy miał okazję przekonać się jak działa Conti360. W trakcie jednego z zimowych frachtów doszło do chwilowego zablokowania hamulców naczepy – co momentalnie doprowadziło do zniszczenia dwóch opon. Po telefonie do call center Conti360, w ciągu kilku godzin, na miejscu pojawił się wóz serwisowy, zaopatrzony w odpowiednie ogumienie. Naprawę wykonano na miejscu awarii, po czym zestaw niezwłocznie ruszył w dalszą drogę. Gdyby awaria dotyczyła standardowego ogumienia naczepowego, a nie znacznie rzadziej spotykanych opon 245/70 R17.5, czas unieruchomienia pojazdu po telefonie do call center nie przekroczyłby trzech godzin. Za usługi Conti360 nie trzeba płacić gotówką, bo gwarantem płatności jest Continental. Po kilku tygodniach do firmy dotarła faktura od lokalnego dostawcy opon. Conti360 jest innowacyjnym systemem mobilnej pomocy wulkanizacyjnej, funkcjonującym od roku na europejskim rynku. Continental to jedyny koncern oponiarski na świecie, proponujący swoim klientom tego rodzaju usługi.

Jest prognoza

Zestaw transportowy na testowych oponach Continental, podobnie jak samochody klientów Conti360, jest regularnie  monitorowany przez doradcę techniczno-serwisowego Continentala. Kiedy stopniały śniegi, Artur Kołodziejek dokonał więc kolejnego pomiaru testowych opon. Na podstawie pomiaru oraz kilku poprzednich (wykonywanych co 15-20 tys. km) powstała prognoza przebiegu testowych opon. Po 100 tys. km prognozowany, łączny przebieg opon HSR2 315/80R22.5 na osi kierowanej wynosi 590 tys. km, natomiast dla opon HDR2 315/80 R22.5 – 250 tys. km. Warunkiem osiągnięcia  prognozowanych przebiegów jest oczywiście stosowanie zasad prawidłowej eksploatacji opon. Na bieżąco, radami służy także konsultant technicznoserwisowy Continentala. Prognoza zużycia opon powstaje dla maksymalnie efektywnego wykorzystania opon. – Chodzi o to, żeby nie nacinać, bieżnikować czy wymieniać opon zbyt wcześnie, ale dopiero w momencie, gdy są już tak zużyte, że ich parametry użytkowe w krótkim czasie spadną, ale jeszcze nie tak zużyte, by bieżnikowanie czy nacinanie nie było możliwe – mówi Artur Kołodziejek. – Monitoring opon wpisuje się w politykę firmy Continental – najniższego możliwego dla klienta kosztu oponokilometra – dodaje.


  • Cena
      
  • Rok   
  •  
dot Poszukiwane
więcej
Targi | Partnerzy | Producenci | Mapa strony | Usługi | Regulamin | Rzeczoznawcy | Reklama
Wszelkie prawa zastrzeżone. © 2008 baunet.pl