Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić ustawienia plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij
Giełda Maszyn Budowlanych
Kursy walut - PLN
GBP 4.8277 -0.80% EUR 4.2930 0.22%
USD 3.5821 -0.17% CHF 3.7264 -0.30%

REKLAMA

  • Aktualny numer:
Trucks&Machines
baunet.pl na targach
BAUMA 2010
więcej
 

Kompleksowo dla budownictwa

Data dodania 31-03-2011
Autor Art. Promocyjny
Zdjęcia KH-Kipper
Czytano 1910 razy
  Zobacz galerię zdjęć artykułu

Środki transportu stanowią ważny element w przemieszczaniu materiałów, elementów, konstrukcji i maszyn budowlanych niezbędnych w procesie wznoszenia obiektów na placach budowy. Wybór odpowiedniego osprzętu decyduje o ciągłości i efektywności prac.

Dowóz maszyn na plac budowy

Efektywność wykorzystania maszyn budowlanych zależy w dużym stopniu od możliwości ich szybkiego przemieszczania pomiędzy placami budowy. Użytkownicy maszyn kołowych mają w tym względzie ułatwione zadanie. W przypadku wyboru innego środka transportu niż napęd własny maszyny dobrym rozwiązaniem jest wybór odpowiedniej naczepy lub przyczepy niskopodwoziowej współpracującej z pojazdem mechanicznym i przystosowanej do przewozu maszyn budowlanych. Dobór odpowiedniej naczepy lub przyczepy uzależniony jest od gabarytów i wagi przewożonego ładunku. Zgodnie z przepisami o ruchu drogowym ładunek powinien być umieszczony na pojeździe w sposób nie powodujący przekroczenia dopuszczalnych nacisków osi pojazdu na drogę i dopuszczalnej jego ładowności. Ładunek nie może także naruszać stateczności pojazdu ani utrudniać kierowania nim. Standardowa naczepa niskopodwoziowa firmy KH-Kipper to trzyosiowy pojazd z osiami o nośności 9, 11 lub 12 t. Dla zmniejszenia zużycia ogumienia ostatnia oś proponowana jest w wersji samoskrętnej. Dodatkowo naczepa może być wyposażona w system sterowania skrętem Tridec, dzięki czemu pojazd jest zwrotniejszy i łatwiejszy w prowadzeniu. Dla zwiększenia trwałości pojazdów do ich konstrukcji wykorzystywane są materiały wysokiej jakości o niskiej masie własnej. Rama wykonana jest z dwuteownika ze stali wysokogatunkowej Domex zabezpieczonej antykorozyjnie. Stale trudnościeralne Domex, produkowane przez szwedzki koncern SSAB Oxelösund, przewyższają zwykłą stalą konstrukcyjną pod względem wytrzymałości odkształceniowej oraz odporności na korozję. KH-Kipper jest bezpośrednim odbiorcą szwedzkiej huty. Podłoga naczepy wykonana z twardego drewna o grubości 40 lub 50 mm. Balkon obudowany jest aluminiowymi burtami i wyposażony w dodatkowe aluminiowe najazdy. Transport maszyn nie może stwarzać niebezpieczeństwa dla uczestników ruchu drogowego, dlatego naczepa KH-Kipper ma uchwyty do mocowania ładunku na całej długości oraz, na życzenie, gniazda do kłonic. Załadunek maszyn na środek transportu odbywa się dzięki hydraulicznie sterowanym najazdom z ręczną regulacją rozstawu. Przyczepa niskopodwoziowa KH-Kipper z dwoma lub trzema centralnie umieszczonymi osiami o nośności 9 lub 11 ton każda (BPW, SAF lub inni producenci) standardowo ma hydraulicznie opuszczane tylne najazdy, punkty zaczepienia ładunku na całej długości oraz pojemne aluminiowe skrzynki narzędziowe. Długość użytkowa przyczepy wynosi 7-8 m. Rama i podłoga wykonane są z tych samych materiałów co naczepa niskopodwoziowa. Na życzenie, naczepa może zostać wyposażona w aluminiowe burty.

Transport materiałów w trudnym terenie

Przyczepa-wywrotka budowlana off-road KH-Kipper przeznaczona jest do pracy w trudnym terenie, takim jak nieutwardzone drogi i pola. Oprócz zastosowań przy robotach ziemnych może być z powodzeniem wykorzystywana również do transportu w rolnictwie. Dzięki półokrągłemu kształtowi skrzyni przyczepa nadaje się do przewozu półpłynnych mas, piasku, gruzu  budowlanego, wywozu ziemi z placu budowy. Przyczepa-wywrotka ma 2 osie BPW o nośności 11 ton z mechanicznym resorowaniem oraz niezależne zawieszenie o specjalnej konstrukcji, sprawdzające się w trudnym terenie. Skrzynia ładunkowa o objętości ok. 15 m sześc., o półokrągłym kształcie zapobiegającym przyleganiu przewożonego materiału przy wyładunku wykonana jest ze stali trudnościeralnych (podłoga Hardox burty Hardox lub Domex). Opcjonalnie nadstawki (demontowalne  lub  zamocowane na stałe) zwiększają pojemność ładunkową przyczepy z 15 do 20 m sześc.

Przewóz dłużycy

Dwuosiowa, rozsuwana przyczepa z obrotnicą KH-Kipper dedykowana firmom zajmującym się budową, modernizacją i remontami instalacji gazowych i wodociągowych, z powodzeniem może współpracować z maszynami budowlanymi lub ciągnikami rolniczymi. Dzięki mechanicznemu zawieszeniu z osiami o nośności 9 t każda, przyczepa przystosowana jest do jazdy w trudnym terenie. Rama przyczepy wykonana została z wysokogatunkowej stali, wewnętrzne powierzchnie rozsuwanych na boki kłonic są wyłożone gumą. Pasy transportowe oraz zabezpieczenia przed przesuwaniem umiejscowione z przodu przyczepy zabezpieczają ładunek przed uszkodzeniem. Przyczepa daje szerokie możliwości transportowe: zmiana rozstawu osi od 6,5 do 11 m pozwala na transport ładunków o długości 8-14 m. Przyczepa wyposażona jest w bębnowe hamulce pneumatyczne, a dodatkowy hamulec ręczny tylnej osi umożliwia zsuwanie i rozsuwanie.


  • Cena
      
  • Rok   
  •  
dot Poszukiwane
więcej
Targi | Partnerzy | Producenci | Mapa strony | Usługi | Regulamin | Rzeczoznawcy | Reklama
Wszelkie prawa zastrzeżone. © 2008 baunet.pl