Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić ustawienia plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij
Giełda Maszyn Budowlanych
Kursy walut - PLN
GBP 4.8543 0.36% EUR 4.2698 -0.11%
USD 3.5866 0.60% CHF 3.6887 0.22%

REKLAMA

  • Aktualny numer:
Trucks&Machines
baunet.pl na targach
BAUMA 2010
więcej
 

Uniwersalny kolos

Data dodania 29-09-2010
Autor Dominik Woch
Zdjęcia T&M
Czytano 3717 razy
  Zobacz galerię zdjęć artykułu

Firma MKM Usługi Dźwigowo-Sprzętowe jest największym w Lublinie i jednym z najprężniej rozwijających się średnich przedsiębiorstw tego typu po prawej stronie Wisły. O tym, że dobrze radzi sobie na rynku świadczy m.in. sprzęt jakim dysponuje. Od bieżącego roku czołowym żurawiem MKM-u jest imponujący Liebherr LTM 1250-6/1 o maksymalnym udźwigu 250 t.

Park dźwigowy MKM-u tworzy siedem żurawi; 3 starsze maszyny, produkcji polskiej oraz cztery żurawie samojezdne renomowanej firmy Liebherr. Pierwszy żuraw tej marki, wyprodukowany w 1994 r. model LTM 1060 o udźwigu 60 t pojawił się w MKM-ie w 2004 r. Maszyna „zdała” egzamin z eksploatacji. – Pozytywne wrażenie jakie zrobił na nas pierwszy żuraw Liebherra Podstawowe dane techniczne żurawia Liebherr LTM 1250-6/1 Maksymalny udźwig 250 t Maksymalna wysokość (pod zbloczem) 108 m Ramię teleskopowe 6 sekcji, długość całkowita 72 m Maksymalny zasięg 92 m Liczba osi 6 Silnik podwozia Liebherr turbo diesel, 8 cyl., 450 kW / 612 KM Silnik dźwigu Liebherr turbo diesel, 4 cyl., 180 kW / 245 KM Konfiguracja napędowa 12 x 6 Naciski na osie 6 x 12 t Masa własna bez balastu 72 t Balast do 97,5 t, zestaw kompaktowy 47,5 t – szerokość żurawia nie przekracza 3 m Maksymalna prędkość jazdy 76 km/h zachęciło mnie do kolejnego zakupu sprzętu tej marki – mówi Mirosław Michałkiewicz, założyciel i właściciel firmy MKM. Niedługo po zakupie „sześćdziesiątki” w firmie pojawiły się kolejne Liebherry; LTM 1080 o udźwigu 80 t oraz LTM 1035 o udźwigu 35 t, oba wyprodukowane w 2002 r. W 2009 r. Michałkiewicz podjął decyzję o zakupie kolejnego dźwigu Liebherr. Była to decyzja w pewnym sensie przełomowa dla firmy, ponieważ, po pierwsze, wybór padł na model 1250-6/1 o znacznie większym niż dotychczasowe maszyny udźwigu 250 ton, a po drugie, miał być to pierwszy fabrycznie nowy dźwig.

Z perspektywą rozbudowy

Liebherr LTM 1250-6/1 należący do MKM-u to jeden z kilku takich dźwigów w Polsce. W naszym kraju, w przeciwieństwie do Europy Zachodniej, żurawie tej klasy są jeszcze mało popularne. Żuraw został skonfigurowany w specyfikacji TK. Oznacza to, że dźwig dysponuje 72-metrowym elementem teleskopowym oraz kratownicowymi elementami przedłużającymi o łącznej długości 23 m. Taka konfiguracja, daje użytkownikowi możliwości wszechstronnego wykorzystania dźwigu i w tej chwili całkowicie zaspokaja potrzeby MKM-u. Szef firmy nie zasypia jednak gruszek w popiele i już myśli o rozbudowie swojego czołowego dźwigu do topowej specyfikacji TN. Polega ona m.in. zastosowaniu elementu przedłużającego o większej długości i wytrzymałości oraz rozbudowie systemu lin. W efekcie daje żurawiowi większy zasięg. – Zwiększa to możliwości żurawia, które przy wielu pracach są nawet większe niż w 300-tonowych dźwigach o standardowej specyfikacji – ocenia M. Michałkiewicz.

Balast: do 97,5 t

Dźwig Liebherr LTM 1250-6/1, w zależności od wykonywanej pracy, może pracować w konfiguracji bez balastu lub z balastem o masie 10, 22,5, 35, 47,5, 60, 72,5, 85 lub 97,5 ton. Istnieje opcja konfiguracji „kompaktowej”, z balastem o masie 47,5 t – w jej przypadku szerokość stosu balstowego wynosi zaledwie 3 m, co ułatwia operowanie dźwigiem w wąskich korytarzach roboczych. Sam żuraw, bez balastu, w konfiguracji transportowej, waży 72 tony. W przypadku większości prac, do realizacji zlecenia kolos jedzie więc w asyście kilku samochodów ciężarowych, wiozących balast. Co ciekawe, na drogach utwardzonych 72-tonowy Liebherr prawie nie ustępuje samochodom ciężarowym prędkością – maksymalnie osiąga 76 km/h, dlatego sprawnie przemieszcza się pomiędzy placami budów.

LICCON ułatwia pracę

Kompleksową diagnostykę maszyny przed pracą, w czasie pracy, jej planowanie i symulację, a potem wykonanie ułatwia system LICCON czyli Liebherr Computed Controling. Dzięki rozbudowanemu systemowi czujników LICCON pozwala na odpowiednie wyważenie żurawia na podporach. Operator otrzymuję informację o naciskach na każdą z podpór po ustawieniu żurawia, a także, na bieżąco, w trakcie wykonywania pracy. System pozwala też na symulację wykonania konkretnego zadania – po wprowadzeniu odpowiedniego kodu. Później można przystąpić do wykonania pracy, która jest stale monitorowana, a w przypadku wystąpienia jakichkolwiek utrudnień, których nie zauważy operator – poinformuje go o tym LICCON.

Same plusy

MKM eksploatuje Liebherra LTM 1250- 6/1 dopiero od kilku miesięcy. Żuraw pracuje intensywnie, ale ma za sobą dopiero kilkaset godzin pracy i przebieg 4 tys. km. Właściciel firmy MKM jest zadowolony z zakupu; – Plusem Liebherra jest jego wysoka niezawodność i gotowość do pracy, co sprawia, że pewnie wywiązujemy się z umów z naszymi klientami. Praca żurawiem, dzięki rozbudowanym systemom opomiarowania i oprogramowania to duża przyjemność. Szczerze mówiąc, trudno nam wskazać jakąkolwiek wadę Liebherra – mówi z satysfakcją Mirosław Michałkiewicz.


  • Cena
      
  • Rok   
  •  
dot Poszukiwane
więcej
Targi | Partnerzy | Producenci | Mapa strony | Usługi | Regulamin | Rzeczoznawcy | Reklama
Wszelkie prawa zastrzeżone. © 2008 baunet.pl