Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić ustawienia plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij
Giełda Maszyn Budowlanych
Kursy walut - PLN
GBP 4.7662 0.55% EUR 4.2419 0.17%
USD 3.5965 0.02% CHF 3.6266 0.00%

REKLAMA

  • Aktualny numer:
Trucks&Machines
baunet.pl na targach
BAUMA 2010
więcej
 

Wieeelton - Nowe naczepy niskopodwoziowe Wielton Jumbo

Data dodania 25-01-2009
Autor Dominik Woch
Zdjęcia T&M
Źródło T&M
Czytano 9707 razy
  Zobacz galerię zdjęć artykułu

Czołowy polski producent naczep, Wielton z Wielunia (Łódzkie), zaprezentował nowe naczepy Jumbo, przeznaczone do transportu ładunków ponadgabarytowych oraz maszyn.

Nowe, trzy- i czteroosiowe naczepy wieluńskiego wytwórcy pojazdów różnią się od dotychczasowych przede wszystkim konstrukcją ramy nośnej. Zamiast wykonanej z dwóch podłużnic zastosowano ramę jednobelkową. Zmiana ta wpłynęła na znaczne zwiększenie wytrzymałości naczepy oraz, dodatkowo, pozwoliła na obniżenie wysokości dolnego, właściwego pokładu ładunkowego. Zamiast dotychczasowych 950 mm, nowe naczepy mają podkład na wysokości 920 mm nad podłożem. Niewiele, ale szczególnie przy transporcie ponadgabarytów często każdy centymetr odgrywa znaczenie. Tak jak w starszych modelach naczep, w nowych niskopodwoziówkach pokład ładunkowy wykonany jest ze stali i dębiny.

-Trzy lub cztery
Naczepy dostępne są w kilku konfiguracjach. Do wyboru są modele trzy- i czteroosiowe, o standardowej długości lub rozciągane. Te ostanie można rozciągnąć o 5 m, co 0,5 m, do maksymalnej długości 18,6 m. Trzyosiówki mogą mieć podnoszoną lub nie. Niezależnie tego wybranej opcji, dwie pierwsze osie są zawsze stałe, natomiast trzecia, skrętna. Czteroosiówki oferowane są w odmianach z dwoma osiami stałymi i dwoma skrętnymi (bez osi podnoszonej) oraz z trzema osiami stałymi i jedną skrętną (w tym jedna oś podnoszona).
Bez względu na wybraną opcję, DMC naczep trzyosiowych wynosi 48.000 kg (18.000 kg na siodło i 30.000 kg na wózek), a czteroosiowych 58.000 kg (18.000 kg na siodło i 40.000 kg na wózek)
W naczepach Wielton Jumbo seryjnie montowane są osie ROR. Firma nie wyklucza jednak, że w niedługim czasie w ofercie pojawią się też osie innych producentów.

-Proste w załadunku
Niskopodwoziówki z Wielunia seryjnie wyposażane są długie (3,7 m), hydraulicznie podnoszone i opuszczane najazdy. Klient może wybrać pompę obsługiwaną ręcznie lub elektrycznie, tzw. power pack. Seryjne są również poszerzenia najazdów i dolnego pokładu ładunkowego, do szerokości 3.060 mm. Poszerzenia przydają się przede wszystkim przy transporcie maszyn gąsienicowych, które nawet przy masie 25.000 kg często mają ponad 2,8 m szerokości. Dla ułatwienia załadunku, tył naczepy jest ścięty, podobnie jak tylna część „balkonu” czyli górnego pokładu ładunkowego. W zderzaku seryjnie umieszczane są regulowane podpórki, rozkładane przy załadunku maszyn kołowych lub gąsienicowych. Seryjnie niskopodwioziówki wyposażane są także w komplet tablic i lampek do oznaczania przewozów ładunków nienormatywnych.


  • Cena
      
  • Rok   
  •  
dot Poszukiwane
więcej
Targi | Partnerzy | Producenci | Mapa strony | Usługi | Regulamin | Rzeczoznawcy | Reklama
Wszelkie prawa zastrzeżone. © 2008 baunet.pl