Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić ustawienia plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij
Giełda Maszyn Budowlanych
Kursy walut - PLN
GBP 4.8543 0.36% EUR 4.2698 -0.11%
USD 3.5866 0.60% CHF 3.6887 0.22%

REKLAMA

  • Aktualny numer:
Trucks&Machines
baunet.pl na targach
BAUMA 2010
więcej
 

Jedyna w swoim rodzaju

Data dodania 23-08-2010
Autor Dominik Woch
Zdjęcia Producent
Czytano 2141 razy
  Zobacz galerię zdjęć artykułu

Na tegorocznym Master Trucku w Opolu oprócz stuningowanych ciężarówek można było nasycić oczy i żołądek odwiedzając Orlen Stop Cafe Truck, jedyną tego typu w Polsce restaurację na kołach.

Mobilne Stop Cafe Truck to potężny amerykański Peterbilt i naczepą-restauracją serwującą przede wszystkim aromatyczną kawę i przekąski – takie same jak na stacjach największego polskiego dystrybutora paliw.

Pomysł

Mobilny punkt Stop Cafe to pierwszy i jedyny tego rodzaju pojazd wśród działających na polskim rynku sieci paliwowych. Sylwetka klasycznej amerykańskiej ciężarówki i naczepa o nietypowej zabudowie już z daleka przyciągają wzrok. Decyzja o budowie mobilnego punktu Stop Cafe była konsekwencją prowadzonej przez Orlen polityki marketingowej. – Od kilku lat prowadzimy intensywny rebranding stacji, stale modernizujemy i uatrakcyjniamy również ofertę pozapaliwową. Uruchomiona w ubiegłym roku sieć restauracji cieszy się dużą popularnością wśród kierowców. Budując jej mobilną odmianę chcemy być jeszcze bliżej naszych klientów – mówi Leszek Kurnicki, dyrektor wykonawczy ds. marketingu w PKN Orlen.

Budowa

Decyzja o budowie mobilnego Stop Cafe zapadła pod koniec kwietnia 2009 r. W Holandii znaleziono konstrukcję nośną oraz tzw. pudło naczepy pasujące pod zaplanowaną przebudowę. Prace dostosowawcze przeprowadzono już w Polsce i pomimo dużego zakresu trwały one rekordowo krótko – tylko 26 dni. Tak krótki okres kompletnej przebudowy to efekt pracy grupy 35 specjalistów różnych dziedzin, którzy pracowali po kilkanaście godzin na dobę, również w weekendy. Od podstaw zbudowano całe zaplecze gastronomiczne. Położono nową instalację elektryczną, zbudowano instalację wodno-sanitarną oraz zainstalowano specjalistyczne wyposażenie kuchenne. To dokładnie te same urządzenia, które wykorzystuje się w stacjonarnych punktach Stop Cafe.

Zasilanie i obsługa

Naczepa zasilana jest z zewnątrz. W zależności od miejsca, w którym jest ustawiona prąd jest pobierany z sieci lub – gdy nie ma takiej możliwości – z zewnętrznego agregatu prądotwórczego. Pojazd wyposażony jest we własne zbiorniki na wodę (może ją również czerpać z zewnątrz) oraz na ścieki. Załogę stanowi czterech pracowników, którzy obsługują dwa stanowiska sprzedażowe. Instalacją naczepy na miejscu „pracy” zajmuje się pięciu techników.

Możliwości

Oferta Stop Cafe jest dokładnie taka sama jak w sieci stacjonarnych restauracji. „Chrzest bojowy” Stop Truck Cafe przeszedł podczas ubiegłorocznego Monster Jam w Chorzowie. W ciągu pięciu godzin wydano 900 hot-dogów oraz kilkaset kanapek i napojów. Imponująco przedstawia się również wynik z 66. Rajdu Polski w Mikołajkach: 2.400 hot-dogów i 2.200 kaw w ciągu czterech dni.

Dusza zestawu

Cały zestaw nie robiłby z pewnością tak dużego wrażenia, gdyby nie poruszający go ciągnik. A to nie byle jaka maszyna. Stop Cafe ciągnie retrodesignerski Peterbilt 370 w tradycyjnej, amerykańskiej konfiguracji 6x4 z potężnym silnikiem Caterpillar C15 o pojemności 14,6 l i imponującej mocy 530 KM. Mimo ogromnej mocy, motor nie jest nadwerężany, naczepa ma bowiem DMC zaledwie 13.500 kg. Ciągnik to oczywiście maszyna typu cab-forward, czyli z jednostką napędową przed kabiną. Sylwetka wozu nawiązuje do lat 60. XX wieku, jednak Peterbilt wyposażony jest w szereg współczesnych rozwiązań technicznych, m.in. ABS czy pneumatyczne zawieszenie.


  • Cena
      
  • Rok   
  •  
dot Poszukiwane
więcej
Targi | Partnerzy | Producenci | Mapa strony | Usługi | Regulamin | Rzeczoznawcy | Reklama
Wszelkie prawa zastrzeżone. © 2008 baunet.pl