Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić ustawienia plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij
Giełda Maszyn Budowlanych
Kursy walut - PLN
GBP 4.7527 0.47% EUR 4.1712 0.04%
USD 3.4084 0.14% CHF 3.5396 -0.21%

REKLAMA

  • Aktualny numer:
Trucks&Machines
baunet.pl na targach
BAUMA 2010
więcej
 

Daily w rytmie eko

Data dodania 19-01-2010
Autor Jarosław Jarzyński
Zdjęcia T&M
Czytano 2027 razy
  Zobacz galerię zdjęć artykułu

Należące do Grupy Fiat włoskie IVECO, producent samochodów dostawczych i ciężarowych, wprowadza na rynek flagowy model  dostawczy w odświeżonej wersji, pod nazwą EcoDaily. Nowością są spełniające wyśrubowane normy EEV trzylitrowe silniki  wysokoprężne Twin-Turbo oraz jednostki zasilane gazem CNG, odmiany hybrydowa i elektryczna.

Wprowadzany właśnie do sprzedaży EcoDaily konstrukcyjnie bazuje na oferowanej od 2006 r. czwartej generacji dostawczego modelu włoskiego producenta.


Znane i nowe


Podstawowy turbodiesel napędzający odświeżone Daily ma poj. 2,3 l oraz moc 96, 106 (nowa wersja), 116, 126 (nowość) lub  136 KM. Wszystkie odmiany spełniają normę emisji spalin Euro 4, podobnie jak jednostki o poj. 3,0 l i mocy 146 oraz 176 KM.  Każdy z silników wyposażony jest w system recyrkulacji gazów wydechowych EGR. Nowością są spełniające standardy normy emisji spalin EEV (Environmentally friendly Enhanced Vehicle) jednostki o pojemności 3,0 l i mocy 170 lub 140 KM (od wiosny 2010 roku). Oba wyposażono w technologię dwufazowego doładowania Twin-Turbo w połączeniu z EGR oraz filtrem  cząsteczek stałych (DPF) z regeneracją filtra zarządzaną przez układ sterowania silnikiem. Interwały międzyprzeglądowe w tych  jednostkach wydłużono do 40 tys. km. W ofercie znajdzie się także wersja 3.0 136 KM zasilana sprężonym gazem ziemnym CNG. Daily CNG homologowany jest również zgodnie z wymogami dla pojazdów ciężkich, według normy EEV. Odmiany na gaz ziemny wyposażone są w system OBD (On Board Diagnostics) oraz, w wersji Natural Power, w zbiornik na benzynę o  pojemności 14 l jako pomocnicza rezerwa paliwa. Standardowo metan magazynowany jest w butlach stalowych o poj. 210-330 l i masie 250-350 kg. Technologia CNG ze spalaniem stechiometrycznym i trójdrożnym katalizatorem przeniesiona została z dotychczasowych wersji modelu Daily. W zależności od silnika do wyboru są przekładnie mechaniczne pięcio- lub  sześciobiegowe i zautomatyzowane, umożliwiające w pełni automatyczny bądź sekwencyjny wybór biegów sześciostopniowe  skrzynie AG ile. Modele z zasilaniem gazowym dostępne są wyłącznie z sześciobiegową przekładnią AG ile.


EcoDaily na prąd


Największą nowością jest wersja Electric wykorzystująca technologię akumulatorów NaNiCl2 i asynchroniczny, trójfazowy silnik trakcyjny sterowany za pomocą falownika DC/AC. Silnik ma moc ciągłą 30kW (przy mocy szczytowej 60kW) dla modeli 35S i moc ciągłą 40kW (przy mocy szczytowej 80kW) dla modeli 50C. Pełen cykl ładowania akumulatorów trakcyjnych zajmuje osiem godzin. Zapewnia to użyteczny zasięg pojazdu wynoszący od 90 do 130 km w zależności od liczby akumulatorów i  przeznaczenia pojazdu. Elektryczny EcoDaily ma zdolność pokonywania wzniesień z obciążeniem do 18 proc., a jego prędkość  maksymalna jest ograniczona do 70 km/h.

 

Warianty i wyposażenie

 

EcoDaily dostępne jest w trzech klasach tonażowych: L  (2,8-3,3 t DMC), S (3,5 t DMC) i C (3,5-6,5 t DMC). Najcięższa odmiana o DMC 7 t wprowadzona zostanie w drugim kwartale  2010 r. Iveco może mieć uciąg maksymalny 3,5 t, w zależności od wersji wóz dostarczany będzie z pojedynczymi lub  bliźniaczymi kołami napędzanymi tylnej (w ofercie są też wersje 4x4) osi. Wersje pod zabudowę oferowane są z rozstawami osi 3.000-4.750 mm. Na ramach z pojedynczymi lub podwójnymi kabinami instalowane mogą być zabudowy o długości  2.520-6.200 mm. Furgony i minibusy dostępne są z rozstawami 3.000-3.950 mm. W zależności od wersji, pojemność  przedziału ładunkowego zamkniętych odmian wynosi 7-17 m sześc. Dostępne są trzy wysokości dachów, o wewnętrznych wysokościach przedziału towarowego: 1.545, 1.900 i 2.100 mm. Modele furgon, kombi i minibus wyposażone są w drzwi tylne  z zawiasami o pozycjach otwarcia 90, 180 i 270 stopni. EcoDaily może mieć przystawkę odbioru mocy o maksymalnym  momencie obrotowym do 180 Nm. EcoDaily ma niezależne zawieszenie przednie z poprzecznym resorem piórowym i hydraulicznymi amortyzatorami teleskopowymi lub drążkiem skrętnym i stabilizatorami poprzecznymi. Tylne zawieszenie, zależnie od wersji, może być paraboliczne, półeliptyczne lub pneumatyczne. W wyposażeniu znaleźć można m.in. ABS z EBD, ESP, czołowe i boczne poduszki powietrzne. Paleta dostępnych barw obejmuje 18 kolorów nadwozia.


  • Cena
      
  • Rok   
  •  
dot Poszukiwane
więcej
Targi | Partnerzy | Producenci | Mapa strony | Usługi | Regulamin | Rzeczoznawcy | Reklama
Wszelkie prawa zastrzeżone. © 2008 baunet.pl