Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić ustawienia plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij
Giełda Maszyn Budowlanych
Kursy walut - PLN
GBP 4.7662 0.55% EUR 4.2419 0.17%
USD 3.5965 0.02% CHF 3.6266 0.00%

REKLAMA

  • Aktualny numer:
Trucks&Machines
baunet.pl na targach
BAUMA 2010
więcej
 

Płynnie i oszczędnie

Data dodania 13-07-2011
Autor Leon Bilski
Zdjęcia T&M
Czytano 2474 razy
  Zobacz galerię zdjęć artykułu

L 576 2plus2 to jedna z największych ładowarek Liebherra. W gamie dużych maszyn tego typu jest trzecia od góry, po topowej L 586 2plus2 i tylko nieco większej L 580 2plus2. Jak wszystkie duże maszyny szóstej generacji ma rewelacyjny napęd hydrostatyczny.

L 576, podobnie jak inne ładowarki od modelu L 550 wzwyż, wyposażona jest w system 2plus2, pozwlający na znaczną redukcję kosztów paliwa, a co za tym idzie – zmniejszenie negatywnego oddziaływania maszyny na środowisko naturalne. Jak podaje Liebherr ładowarki z system 2plus2 zużywają do 25 proc. (!) mniej paliwa niż porównywalne maszyny konkurencyjnych producentów w analogicznych warunkach roboczych. To w przeliczeniu nawet 5 litrów ON na godzinę pracy. 2plus2 to technologia napędu stanowiąca dalszą optymalizację napędu hydrostatycznego. Bazuje na mechanizmie z dwoma różnej wielkości silnikami olejowymi, bezpośrednio wbudowanymi, z których każdy posiada osobne sprzęgło. Ponieważ przy przyspieszaniu i zwalnianiu ładowarki kołowej na przemian działa przynajmniej jeden z silników olejowych, ładowarka gładko dostosowuje się – niezależnie od wymaganej prędkości jazdy i siły ciągu – do danej sytuacji roboczej.

Płynna moc i hamowanie

Liebherr L 576 2plus2 zasilany jest własnej produckji Liebherr D936L A6.  To sześciocylindrowa, rzędowa jednostka wysokoprężna z turbodoładowaniem i chłodnicą powietrza doładowującego. Wentylator zasadniczej chłodnicy silnika ma funkcję wstecznego przedmuchiwania, co przydaje się zwłaszcza w mocno zapylonym środowisku pracy. Silnik L 576 osiąga maksymalną moc 200 kW/272 KM przy 2.000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 1.320 Nm przy 1.300 obr./min. Moc przenoszona jest na cztery koła za pośrednictwem napędu hydrostatycznego 2plus2. Operator ma do dyspozycji kilka zakresów prędkości; „1” od 0 do 10 km/h, „2” i „A2” od 0 do 20 km/h oraz „A3” od 0 do 40 km/h. Dzięki hydrostatycznemu napędowi L576 przyspiesza bardzo płynnie i precyzyjnie, co oczywiście przekłada się na efektywność wykonywanych operacji. Hydrauliczny napęd oszczędza również hamulce zasadnicze, które pełnią jedynie funkcję pomocniczą. W większości sytuacji maszyna jest wyhamywowana przez hydrostaryczny napęd. Silnik jest doskonale wyciszony. Poziom hałasu wynosi 69 dB w kabinie (wynik porównywalny z samochodami osobowymi) i 105 dB na zewnątrz maszyny. Ładowarka nie absorbuje operatora częstymi wizytami pod dystybutorem ON. Pojemność zbiornika paliwa (350 l) pozwala jej na kilkanaście godzin nieprzerwanej pracy.

Pływająca łyżka

Parametry pracy łyżką w L 576 2plus2 są takie same jak w mniejszym modelu L 566 2plus2 i większym L 580 2plus2.  Podniesienie łyżki trwa 5,5 s, wysyp 2 s, opuszczanie bez ładunku 3,5 s. Łączny czas cyklu wynosi 11 s. Ciśnienie hydrauliki jest na bieżąco regulowane przez system „load sensing” i dostosowywane do obciążenia. Funkcja „pływającej łyżki” zapobiega powstawaniu efektu galopowania maszyny. Ładowarka może pracować z różnymi łyżkami o pojemności od 4,5 do 8,5 m sześc.,
ale również z widłami czy szczypcami do przeładunku drewna. Pracujący Liebherr L 576 2plus2 jest na bieżąco monitorowany przez swój własny system diagnostyczny, który w razie wystąpienia nieprawidłowości informuje o tym operatora. Ostrzega go  m.in. o nieprawidłowościach związanych ze zbyt wysoką temperaturą oleju hydraulicznego, zapchaniu filtra powietrza, nieprawidłowym ciśnieniu oleju silnikowego czy zbyt wysokiej temperaturze cieczy chłodzącej.

Topowa kabina

Kabina operatora, zgodna ze standardami bezpieczeństwa ROPS/FOPS, standardowo wyposażona jest w elektronicznie sterowaną klimatyzację. Amortyzowany fotel operatora ma sześciostopniową regulację, opcjonalnie może zostać wyposażony w pneumatyczną amortyzację i podgrzewanie. Płynną regulację ma również kolumna kierownicy i dżojstiki. Kabina ma duże powierzchnie przeszklone. Standardowo barwiona na zielono szyba czołowa wykonana jest ze wzmocnionego szkła, podobnie jak boczne (szare) przyciemniane szyb Ciekawą pozycją, wartą rozważania przede wszystkim przez firmy często wkorzystujące maszyne w nocy, są ksenonowe reflektory robocze. Pracując w ciasnych korytarzach roboczych warto zainwestować różwnież w kamerę cofania.

Z poziomu podłoża

Liebherr podkreśla niezawodność swoich maszyn, wynikająca m.in. z łatwości wykonywania ich obługi serwisowej. Dzięki odwróceniu silnika o 180 stopni serwisant z podłoża ma dostęp do pomp hydraulicznych i zbiornika oleju hudraulicznego, filtra powietrza czy akumulatora.


  • Cena
      
  • Rok   
  •  
dot Poszukiwane
więcej
Targi | Partnerzy | Producenci | Mapa strony | Usługi | Regulamin | Rzeczoznawcy | Reklama
Wszelkie prawa zastrzeżone. © 2008 baunet.pl