Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić ustawienia plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij
Giełda Maszyn Budowlanych
Kursy walut - PLN
GBP 4.8543 0.36% EUR 4.2698 -0.11%
USD 3.5866 0.60% CHF 3.6887 0.22%

REKLAMA

  • Aktualny numer:
Trucks&Machines
baunet.pl na targach
BAUMA 2010
więcej
 

Maszyna do zarabiania

Data dodania 13-06-2011
Autor Dominik Woch
Zdjęcia Producent
Czytano 1755 razy
  Zobacz galerię zdjęć artykułu

Kilka miesięcy po oficjalnej europejskiej premierze IVECO rusza z ofensywą EcoStralisa w Polsce.

Niezawodność pojazdu ciężarowego, wizerunek marki i modelu, dodatki podnoszące bezpieczeństwo i prestiż, potężny silnik, komfortowe wyposażenie przestronnej kabiny, a po zakończeniu eksploatacji – wysoka cena odsprzedaży – to bardzo ważne kwestie w biznesie transportowym. IVECO wychodzi jednak ze słusznego założenia, że i tak absolutnie najważniejsze w biznesie jest osiąganie maksymalnych zysków, a samochód ciężarowy owinien być maksymalnie ekonomiczny. Najniższe całkowite koszty eksploatacji to idea, która towarzyszyła pracom nad powstaniem nowej broni Włochów – EcoStralisa – samochodu, który zdaniem producenta jest wyjątkowo ekonomiczną maszyną do zarabiania pieniędzy, a przy okazji – oszczędzania środowiska naturalnego.

Moc na miarę potrzeb

Koszty paliwa stanowią ponad 30 proc. całkowitych kosztów operacyjnych jakie generuje zestaw transportowy i są języczkiem uwagi niemal wszystkich przewoźników. W EcoStralisie stosowane są udoskonalone silniki Cursor 10 i 13 EEV o mocach 420, 460 lub 500 KM i ze zmienioną charakterystyką oprogramowania. Pojazd wyposażony jest w przełącznik EcoSwitch, aktywujący program iEco, który optymalizuje strategię zmiany biegów i charakterystykę rozwijania momentu obrotowego oraz mocy,  dopasowując ją na bieżąco do rzeczywistej masy zestawu. Tę informację zespół napędowy otrzymuje z elektronicznie sterowanego systemu hamulcowego EBS. W efekcie, bez uszczerbku dla osiągów czy średniej prędkości przejazdu, można zaoszczędzić na paliwie. EcoStralis dostępny jest wyłącznie ze zautomatyzowaną skrzynią biegów, z opcją manualnej zmiany przełożeń, która jednak jest niedostępna w trybie iEco. Zastosowanie automatu wpływa również na zwiększenie żywotności sprzęgła. Spalanie redukuje również w pełni syntetyczny olej o niskiej lepkości, który dodatkowo wydłuża interwały międzyprzeglądowe do 150.000 km.

Masa, aerodynamika, ciśnienie

Standardem w EcoStralisie są tarcze kół z lekkich stopów oraz pełny aeropakiet. Alufelgi zapewniają ciągnikowi niższą o około 140 kg masę własną, jak również wydłużającą żywotność zawieszenia niższą masę nieresorowaną oraz lepsze chłodzenie hamulców i elegancki wygląd. Aeropakiet, składający się ze spoilera dachowego, owiewek zakabinowych oraz osłon międzyosiowych zapewnia 6-procentową redukcję spalania w porównaniu do pojazdu bez takiego wyposażenia. Kierowcę IVECO wspomaga system monitorowania ciśnienia w oponach w czasie rzeczywistym – TMPS. To ważne, ponieważ spadek ciśnienia o 10 i więcej procent powoduje wyraźny wzrost zużycia paliwa oraz przyspieszone zużycie ogumienia.

Szkolenie kierowców

Już wkrótce swoją działalność zainauguruje nowa Akademia Jazdy IVECO. Jej idea, będzie taka sama jak dotychczas – podnoszenie umiejętności kierowców zawodowych dla zmniejszenia spalania i zużycia pojazdu. Stawka w grze o prawidłowe nawyki kierowców jest ogromna, bo poprawiona technika jazdy może skutkować redukcją spalania nawet o 12 proc. Nowości w polskiej Akademii Jazdy IVECO, to przede wszystkim nowy pojazd szkoleniowy – EcoStralis 460 KM oraz nowy, choć dobrze znany trener – Krzysztof Rogalski. Jak zapowiada IVECO, pewnym modyfikacjom uległ też sam schemat szkolenia, który jest obecnie bardziej atrakcyjny.

Zarządzanie flotą

Klientom posiadającym większą liczbę pojazdów IVECO proponuje telematyczny system zarządzania flotą Blue&Me Fleet, który powstał we współpracy z firmą Qualcomm. Blue&Me dostępny jest w trzech wersjach różniących się liczbą funkcji. Jak podaje IVECO na podstawie doświadczeń przewoźników z Blue&Me Fleet, redukcja zużycia paliwa po rozpoczęciu korzystania z systemu wynosi od 5 do 9 proc., w zależności od specyfiki przewożonych towarów i częstotliwości zmian kierowców.

Inwestycja do przemyślenia

Podsumowując, IVECO EcoStralis jest inwestycją wartą przemyślenia z kilku podstawowych powodów. Dopłata do „zwykłego” Stralisa wynosi zaledwie 6,5 tys. euro. W zamian klient otrzymuje samochód spalający o 7,32 proc. paliwa mniej, co jest gwarantowane certyfikatem TUV SUD, wyposażony w rozwiązania zwiększające jego długowieczność, bardzo dobrze wyposażony oraz objęty pełną, trzyletnią gwarancją (z limitem 450 tys. km).


  • Cena
      
  • Rok   
  •  
dot Poszukiwane
więcej
Targi | Partnerzy | Producenci | Mapa strony | Usługi | Regulamin | Rzeczoznawcy | Reklama
Wszelkie prawa zastrzeżone. © 2008 baunet.pl