Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić ustawienia plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij
Giełda Maszyn Budowlanych
Kursy walut - PLN
GBP 4.8543 0.36% EUR 4.2698 -0.11%
USD 3.5866 0.60% CHF 3.6887 0.22%

REKLAMA

  • Aktualny numer:
Trucks&Machines
baunet.pl na targach
BAUMA 2010
więcej
 

Pierwsze z IIIB/Tier IV

Data dodania 06-03-2011
Autor Dominik Woch
Zdjęcia Producent
Czytano 2785 razy
  Zobacz galerię zdjęć artykułu

Volvo Construcion Eqipment wprowadza na rynek pierwsze ładowarki spełniające nowe normy emisji spalin Stage IIIB/Tier IV – L150G, 180G i L220G.

Konstruktorzy Volvo stale pracują nad rozwojem swoich produktów. Nowa generacja ładowarek kołowych to maszyny, które mają wyższe siły, spełniają najbardziej wyśrubowane normy emisji spalin, charakteryzują się zwiększonym komfortem pracy operatora, a do tego mają mniejszy apetyt na paliwo.

Bardziej wydajny napęd

Silniki nowej serii ładowarek kołowych Volvo – L150G, L180G i L220G – zawierają najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Oznaczało to konieczność przeprojektowania tyłu maszyny, a jednocześnie umożliwiło zaoferowanie takich funkcji jak OptiShift w standardzie. System OptiShift, łączący w sobie nowy zmiennik momentu obrotowego z funkcją Lock – up (100 proc. momentu obrotowego silnika jest przenoszone do skrzyni biegów z pominięciem strat w zmienniku) oraz opatentowany przez Volvo system Reverse by Braking (hamowanie przy użyciu hamulców głównych maszyny przy zmianie kierunku jazdy), daje oszczędności paliwa w cyklach załadunku i przewozu, a jednocześnie zmniejsza obciążenie przemiennika, przekładni biegów i układu napędowego. Poprawiono także moc i moment obrotowy, dzięki czemu silnik staje się bardziej elastyczny. W porównaniu do poprzedniej serii (F) podniesiono także ciśnienie hydrauliczne, co umożliwiło zwiększenie siły udźwigu i odspajania w całej linii produktów. Wyposażenie standardowe obejmuje teraz sterowanie elektrohydrauliczne, pozwalające operatorom na bezpieczne i łatwe dostosowywanie funkcji wysięgnika i łyżki z wnętrza kabiny, a nie, jak dawniej, z zewnątrz. Wystarczy wcisnąć guzik i lekko dotknąć dźwigni dłonią, aby ustawić wysięgnik i łyżkę w dowolnym położeniu i pod dowolnym kątem. Przykładem jest funkcja: powrót do kopania (ang. Return-to-Dig) pozwala ustawić wysięgnik na zaplanowanej wysokości od poziomu ziemi z kabiny, dzięki czemu operator może się skoncentrować na innych aspektach ruchu maszyny.

Komfortowa kabina

Kabina Volvo Care Cab jest przestronna: oferuje sporo miejsca na nogi, stopy, a także rzeczy osobiste operatora. Volvo Care Cab spełnia normy dotyczące konstrukcji ROPS/ FOPS. Układ klimatyzacji Volvo utrzymuje przyjemną temperaturę w kabinie, niezależnie od warunków panujących na zewnątrz, szerokie szyby i wąskie słupki kabiny zapewniają dobrą widoczność we wszystkich kierunkach.

Przyjazna środowisku

Wszystkie maszyny nowej serii wyposażone są w aktywny filtr cząstek stałych DPF (Diesel Particulate Filter) z funkcją  regeneracji. Wbudowano w niego katalizator utleniający i palnik dopalający. Filtr wychwytuje i gromadzi cząstki stałe zwarte w spalinach, a następnie okresowo dopala je, zapewniając redukcję emisji węglowodorów/sadzy. Proces ten nie powoduje zakłóceń w działaniu ani pogorszenia osiągów silnika. Ulepszenia w stosunku do poprzedniej wersji, obejmują także otwieraną do tyłu pokrywę silnika, która daje lepszy dostęp serwisowy, widoczność i ułatwia wykonywanie obsług. Filtry oleju i paliwa scentralizowano, by ułatwić serwisowanie, a chłodzenie obudowy turbosprężarki cieczą chłodzącą ma znacznie wydłużyć życie tego podzespołu.


  • Cena
      
  • Rok   
  •  
dot Poszukiwane
więcej
Targi | Partnerzy | Producenci | Mapa strony | Usługi | Regulamin | Rzeczoznawcy | Reklama
Wszelkie prawa zastrzeżone. © 2008 baunet.pl