Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić ustawienia plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij
Giełda Maszyn Budowlanych
Kursy walut - PLN
GBP 4.8002 0.44% EUR 4.1980 0.42%
USD 3.4401 0.71% CHF 3.5158 0.59%

REKLAMA

  • Aktualny numer:
Trucks&Machines
baunet.pl na targach
BAUMA 2010
więcej
 

Wzmocniony dostawca

Data dodania 04-12-2009
Autor Michał Woch
Zdjęcia T&M
Czytano 2315 razy
  Zobacz galerię zdjęć artykułu

Holenderski DADAF w połowie października oficjalnie zaprezentował w Polsce zmodernizowaną ciężarówkę dystrybucyjną serii LF. Premiera odświeżonego LF-a odbyła się w Trzciance pod Rzeszowem, w siedzibie lokalnego dilera marki (Wanicki).

Holenderski DADAF w połowie października oficjalnie zaprezentował w Polsce zmodernizowaną ciężarówkę dystrybucyjną serii LF. Premiera odświeżonego LF-a odbyła się w Trzciance pod Rzeszowem, w siedzibie lokalnego dilera marki (Wanicki).

Z segmentem pojazdów dystrybucyjnych kryzys obszedł się dość łagodnie w porównaniu do segmentu samochodów długodystansowych, który obecnie przeżywa prawdziwą zapaść. Nic więc dziwnego, że producenci pojazdów do dystrybucji na wszelkie sposoby starają się przyciągnąć nabywców zadecydowanych na zakupy. Zmodernizowanemu DADAF-owi z pewnością łatwo nie będzie, bo w tej klasie groźną konkurencję stanowią m.in. Renault Midlum oraz Volvo FL.


Mocniejszy


W osiągnięciu dobrych wyników sprzedaży „holendrowi” pomóc mają m.in. silniki w nowych, topowych wersjach mocy. W silnikach czterocylindrowych PAPACCAR FR o pojemności 4,5 l i sześciocylindrowych PAPACCAR GR o pojemności 6,7 l ciśnienie wtrysku zostało zwiększone z 1.600 do 1.800 bar. Między innymi ta modyfikacja pozwoliła na wprowadzenie do oferty, nowej najmocniejszej wersji mniejszego silnika – 210 KM z maksymalnym momentem obrotowym 760 Nm w zakresie 1.200-1.800 obr./min oraz nowej, najmocniejszej wersji większej jednostki – 300 KM z maksymalnym momentem obrotowym 1.100 Nm w zakresie 1.200 do 1.800 obr./min. 300-konna jednostka dostępna jest w 18-tonowej wersji LF-a 55. Żaden z silników stosowanych obecnie w DADAF-ie LF nie potrzebuje filtra sadzy, by spełnić normę emisji spalin Euro 5. Wszystkie czterocylindrowe wersje silnika PAPACCAR FR są dostępne również w odmianach spełniających jeszcze ostrzejszą normę EEV, również bez filtra sadzy.


Z bogatszym wnętrzem


Nabywca LF-a ma teraz do wyboru większą liczbę tapicerek, a komputer pokładowy ma teraz więcej, bo 35 zamiast 21, wersji językowych. To może się przydać firmom zatrudniającym kierowców różnych narodowości. Wszystkie DADAF-y LF posiadają w standardzie system ostrzegający kierowcę przed obniżeniem ciśnienia w oponach. Zapobiega to nadmiernemu zużyciu paliwa oraz ogumienia. W LF, zastosowano nową, elektroniczną regulację hamulca działającego w zależności od ciężaru ładunku, dzięki czemu zredukowano konieczność konserwacji systemu. Hamulce tarczowe serii LF45 w ogóle nie wymagają konserwacji, dzięki wprowadzeniu nowych uszczelek. Tak jak dotychczas dystrybucyjny DADAF LF dostępny jest jako podwozia pod zabudowę oraz ciągniki siodłowe z dziennymi lub sypialnymi kabinami. Odmiana LF45 oferowana jest w wersjach o masie całkowitej od 7,5 do 12 ton, natomiast cięższa odmiana LF55 – od 12 do 21 ton DMC. Cały zestaw drogowy (np. samochód ciężarowy z przyczepą lub ciągnik z naczepą) z DADAF-em LF55 może osiągnąć masę brutto do 32 ton. Najbliższe miesiące pokażą czy zabiegi odmładzające pomogą serii LF skłonić dotychczasowych użytkowników do wymiany pojazdów i pozyskać nowych klientów.


  • Cena
      
  • Rok   
  •  
dot Poszukiwane
więcej
Targi | Partnerzy | Producenci | Mapa strony | Usługi | Regulamin | Rzeczoznawcy | Reklama
Wszelkie prawa zastrzeżone. © 2008 baunet.pl