Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić ustawienia plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij
Giełda Maszyn Budowlanych
Kursy walut - PLN
GBP 4.7662 0.55% EUR 4.2419 0.17%
USD 3.5965 0.02% CHF 3.6266 0.00%

REKLAMA

  • Aktualny numer:
Trucks&Machines
baunet.pl na targach
BAUMA 2010
więcej
 

106.6 Specjalistka od nierówności

Data dodania 04-12-2009
Autor Michał Jurczak
Zdjęcia Producent
Źródło T&M
Czytano 2870 razy
  Zobacz galerię zdjęć artykułu

F 106.6 to jedna z maszyn drogowych marki New Holland. Jej korzenie sięgają jednak jeszcze firmy O&K, która w pierwszej połowie obecnej dekady weszła w skład znanej grupy producencko-handlowej CNH, a która była producentem tego rodzaju maszyn.

F 106.6 ma 8.888 mm długości (szerokość wynosi 1.900 mm, a wysokość 3.626 mm), przy masie roboczej wynoszącej 11.200 kg. Pomimo sporych rozmiarów maszyna jest bardzo zwrotna, średnica zawracania nie przekracza piętnastu metrów.


Na wysokości


Zwraca uwagę wysokie umiejscowienie kabiny. Dzięki temu znacznie poszerzono operatorowi równiarki pole obserwacji. W czasie pracy obie krawędzie lemiesza są w zasięgu jego wzroku. Przeszklono całą ścianę przednią, a także niemal całe ściany boczne, tylna ściana posiada okno od krawędzi dachu szoferki, aż do pokrywy silnika. Dla poszerzenia pola obserwacji zaokrąglono też tył maszyny. Obsługa F 106.6 jest podobna do tego z czym mają do czynienia operatorzy innych nowoczesnych maszyn budowlanych tego typu. Funkcje jazdy realizowane są przy pomocy tradycyjnej kierownicy, natomiast funkcje robocze – przy pomocy dźwigni umieszczonej z prawej strony fotela operatora. Układ hydrauliczny mieści 170 l oleju. Pompa dysponuje maksymalną wydajnością 95 l/min.


Na sześciu „nogach”


Równiarka porusza się na sześciu potężnych kołach. Zaopatrzono je w opony terenowe o rozmiarze 405/70R20. Napęd przenoszony jest na wszystkie koła (koła tylne tworzą tzw. tandem, a oś przekazuje napęd za pomocą łańcuchów). Z kolei koła przednie posiadają napęd hydrostatyczny sterowany elektronicznie (przy każdym z kół znajduje się oddzielny silnik). Dzięki takiemu rozwiązaniu można uzyskiwać różne prędkości obrotowe między kołami tylnych i przedniej osi, co w zależności od kierunku równania zapewnia kołom znajdującym się za lemieszem optymalną przyczepność. Tylny most zaopatrzono w blokadę hydraulicznego mechanizmu różnicowego. Zwalniana jest samoczynnie w sytuacji, gdy maszyna znajduje się na zakręcie. Jednym z zadań takiego rozwiązania jest ochrona ogumienia przed zbyt szybkim zużyciem. Koła osi przedniej, na zboczach dodatkowo przechylają się co zapewnia utrzymanie zaplanowanego toru jazdy.


Przydatny przegub


F 106.6 ma przegubową konstrukcję. Dokładne i łatwe manewrowanie równiarką ułatwia łamana rama. Odległość od miejsca łamania do przedniej osi, to 1.980 mm. Tuż pod tym punktem znajduje się lemiesz równiarkowy, operujący na szerokości wynoszącej 3.300 mm. Elementami wyposażenia są też: przedni lemiesz oraz trójzębny zrywak tylny, penetrujący do głębokości 300 mm. Lemiesz równiarki porusza się dzięki kołu obrotowemu. Umieszczono je w szczelnej osłonie po to aby w trakcie pracy mechanizm nie uległ zabrudzeniu czy uszkodzeniu. Takie zabezpieczenie sprawia, że mechanizm ten praktycznie nie wymaga serwisowania.


Moc jest z nią


Do napędu równiarki służy turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Sześciocylindrowa jednostka o poj. 5,9 l uzyskuje moc maksymalną 135 KM, maksymalny moment obrotowy (przy 1.400 obr./min) wynosi 500 Nm. Operator ma do dyspozycji dziewięć biegów, z czego trzy to biegi wsteczne. Zbiornik paliwa ma 189 l pojemności.


  • Cena
      
  • Rok   
  •  
dot Poszukiwane
więcej
Targi | Partnerzy | Producenci | Mapa strony | Usługi | Regulamin | Rzeczoznawcy | Reklama
Wszelkie prawa zastrzeżone. © 2008 baunet.pl