Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić ustawienia plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij
Giełda Maszyn Budowlanych
Kursy walut - PLN
GBP 4.8277 -0.80% EUR 4.2930 0.22%
USD 3.5821 -0.17% CHF 3.7264 -0.30%

REKLAMA

  • Aktualny numer:
Trucks&Machines
baunet.pl na targach
BAUMA 2010
więcej
 

Kurtynowe nowinki

Data dodania 01-04-2009
Autor Dominik Woch
Źródło T&M
Czytano 4420 razy
  Zobacz galerię zdjęć artykułu

Największy polski producent naczep, Wielton, konsekwentnie udoskonala serię swoich naczep kurtynowych. Zmodernizowane pojazdy mogą być wyposażone w system bezpiecznego mocowania ładunku Safety Lock oraz ułatwiający załadunek system rozszerzania tylnej części naczepy.

System bezpiecznego mocowania Safety Lock opracowano głównie pod kątem lepszego zabezpieczenia ładunków o nietypowych rozmiarach i ładunków spaletyzowanych. System rozsuwanej tylnej części naczepy ułatwiać ma natomiast szybki załadunek delikatnych towarów objętościowych.

Bezpieczne mocowanie
        Naczepy kurtynowe wyposażone w Safety Lock, w odróżnieniu od pojazdów standardowych, mają 240 otworów w obrzeżach podłogi naczepy, umożliwiających bezpieczne zamocowanie ładunku pasami w wielu różnych punktach. Otwory rozmieszczone są w kilkucentymetrowych odstępach. Standardowe uchwyty podłogowe są co kilkadziesiąt centymetrów. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe jest zabezpieczenie towarów zajmujących całą powierzchnię podłogi.
       Kilka drewnianych desek stelaża, pomiędzy słupkami bocznymi naczepy, zamieniono na stalowe odpowiedniki, tzw. łaty. Pomiędzy nimi mocowane są stalowe poprzeczki zapobiegające przesuwaniu się ładunku wzdłuż naczepy. Łaty można umieścić na dowolnej wysokości, pomiędzy wszystkimi słupkami bocznymi. Po umieszczeniu łat w najniższej pozycji, w dolnej kieszeni kłonicy, do pokładu można przykręcić uchwyty, które stanowią dodatkowe zabezpieczenie przed przesuwaniem się ładunku na boki.
        Kolejnym zabezpieczeniem jest stoper palet, czyli odbój zabezpieczający np. gitterboksy przed przesuwaniem się na boki.
        Ładunek może być mocowany również do standardowych 18 par uchwytów podłogowych, o wytrzymałości 2.000 kg każdy.

Ułatwiony załadunek
        Zmodernizowane naczepy mogą mieć też system załadunku sprzętu AGD i Automotive. Parę ostatnich słupków można w ciągu kilku minut rozsunąć o 1.000 mm, czyli 500 mm w każdą stronę. W efekcie, wewnętrzna szerokość pomiędzy parą ostatnich słupków wzrasta z 2.480 do 3.480 mm. Słupki rozsuwa się tylko do załadunku. Wcześniej trzeba odpiąć plandekę, otworzyć tylne drzwi, zsunąć dach do przodu naczepy i odbezpieczyć rygle. Słupki rozsuwane są mechanicznie, za pomocą korby. Jak podkreślają przedstawiciele Wieltonu, rozszerzany tył naczepy to nie tylko bezpieczeniejszy i wygodniejszy załadunek, ale również coraz częściej wymóg stawiany przewoźnikom w nowoczesnych centrach logistycznych.
Opcja poszerzania tyłu naczepy dostępna jest we wszystkich wersjach standardowej naczepy kurtynowej Wieltonu. Docelowo system będzie oferowany również w naczepach kurtynowych typu mega oraz w zestawach przestrzennych.  Naczepy mają również zmodernizowany system naciągu plandeki, pozwalający na jej ściąganie i rozciąganie z użyciem mniejszej siły.
 


  • Cena
      
  • Rok   
  •  
dot Poszukiwane
więcej
Targi | Partnerzy | Producenci | Mapa strony | Usługi | Regulamin | Rzeczoznawcy | Reklama
Wszelkie prawa zastrzeżone. © 2008 baunet.pl