Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić ustawienia plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij
Giełda Maszyn Budowlanych
Kursy walut - PLN
GBP 4.7662 0.55% EUR 4.2419 0.17%
USD 3.5965 0.02% CHF 3.6266 0.00%

REKLAMA

  • Aktualny numer:
Trucks&Machines
baunet.pl na targach
BAUMA 2010
więcej
 

Z DKV na budowie

Data dodania 29-09-2010
Autor Artur Kowalik
Zdjęcia T&M / Producenci
Czytano 2040 razy
  Zobacz galerię zdjęć artykułu

Z kart paliwowych najczęściej korzystają firmy transportowe, przede wszystkim specjalizujące się w transporcie międzynarodowym. Tymczasem DKV – emitent kart paliwowych – przekonuje, że tankowanie kartą to dobre rozwiązanie również dla użytkowników maszyn budowlanych.

W krajowych firmach budowlanych często wygląda to tak; w bazie przedsiębiorstwa jest mini-stacja oleju napędowego, do której co jakiś czas przyjeżdża dostawca i uzupełnia zapas ropy. Podstawowymi zaletami takiego rozwiązania są przede wszystkim możliwość zatankowania maszyny o każdej porze dnia i nocy oraz korzystna cena paliwa – dostawcy oferują „ropochłonnym” firmom budowlanym korzystne warunki współpracy. Wady własnej stacji? Też są, owszem. Po pierwsze, jakość paliwa. Wiele przedsiębiorstw korzysta ze zbiorników głównych, które lata świetności mają już dawno za sobą. W ich wnętrzach nagromadzone są różnego rodzaju osady, których jak wiadomo nie lubią układy paliwowe najnowocześniejszych maszyn. Ciężko również o naprawę silnika w ramach gwarancji, w przypadku kiedy przyczyną defektu było zatankowanie zanieczyszczonego paliwa. Własna stacja paliwowa wydaje się też bezużyteczna w sytuacji, kiedy firma budowlana dostaje zlecenie na wykonanie prac daleko od bazy. Utrzymanie własnej stacji generuje również koszty.

Ponad 3.200 stacji

Na każdej z ponad 3.200 stacji paliw w Polsce mogą tankować użytkownicy maszyn budowlanych, którzy dysponują kartami DKV. Są to placówki należące do największych koncernów, jak również wybrane stacje należące do prywatnych właścicieli.  Łączy je jedno – wszystkie oferują paliwa spełniające standardy DKV, mają szerokie podjazdy i dystrybutory z wysokowydajnymi pompami. Kierowcy mają też możliwość tankowania samochodów-cystern, które dowiozą paliwo do koparki gąsienicowej pracującej na pobliskiej budowie.

Korzystne ceny

Karty DKV pozwalają analizować ceny paliw na wszystkich stacjach w Polsce należących do systemu. Skuteczność narzędzi tego typu opiera się na fakcie, że różnice w cenie paliwa pomiędzy stacjami leżącymi w pobliżu sięgają nawet 20 groszy na litrze. Często opłaca się więc zjechać 2 km z trasy, aby zatankować paliwo po znacznie niższej cenie. Monitor, który dostarcza klientom bieżących informacji o cenach paliwa na poszczególnych stacjach i średnich cenach w regionach, pozwala na dobranie najlepszych miejsc tankowania. Narzędzie to ściśle współpracuje z nawigatorami mapowymi, które wyszukują wszystkie stacje dostępne w pobliżu wyznaczonej trasy lub miejsca. Można też wybrać opcję wyszukiwania wyłącznie stacji lub warsztatów zapewniających wybrane usługi, np. myjnię, serwis czy wymianę opon. Dodatkowo wszystkie osoby odwiedzające stronę DKV mają dodatkowo dostęp do aktualizowanej na bieżąco listy 50 najtańszych stacji w Polsce.

Zarządzanie i kontrola

Ważnym narzędziem dostępnym jedynie przez internet jest program dające bieżący wgląd do transakcji dokonywanych przy pomocy karty, czyli Menedżer Transakcji DKV. Każdy zakup rejestrowany jest w systemie elektronicznym operatora. Ponieważ karty przypisane są bądź do maszyny, bądź do jej operatora – można przeglądać transakcje według różnych kryteriów wyszukiwania. Na przykład Menedżer Transakcji DKV umożliwia przeglądanie transakcji w podziale na karty, pojazdy, grupę towarów, czy datę dostawy. Można też analizować wydatki listę transakcji przed rozliczeniem.


  • Cena
      
  • Rok   
  •  
dot Poszukiwane
więcej
Targi | Partnerzy | Producenci | Mapa strony | Usługi | Regulamin | Rzeczoznawcy | Reklama
Wszelkie prawa zastrzeżone. © 2008 baunet.pl