Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić ustawienia plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij
Giełda Maszyn Budowlanych
Kursy walut - PLN
GBP 4.7660 -0.23% EUR 4.1724 0.14%
USD 3.3881 0.55% CHF 3.4827 0.14%

REKLAMA

  • Aktualny numer:
Trucks&Machines
baunet.pl na targach
BAUMA 2010
więcej
 

Pół miliona to mało

Data dodania 13-06-2011
Autor Michał Kij
Zdjęcia T&M
Czytano 2193 razy
  Zobacz galerię zdjęć artykułu

Zasław chce produkować więcej naczep i rozbudowuje strukturę handlową. Pracuje również nad eksportem.

Firma ma długą tradycję, sięgającą 1953 roku. Dotychczas dostarczyła na rynek ponad pół miliona pojazdów. W przeszłości były to przede wszystkim przyczepy dla rolnictwa. Obecnie są to również naczepy dla transportu długodystansowego, leśnego i budownictwa. Zmiany w technologii produkcji i systematyczne wzbogacanie oferty służą powiększeniu udziału firmy w rynku. Przede wszystkim polskim, ale w polu zainteresowania są również kraje Europy Wschodniej.

Numerycznie i laserem

Zasław ma dwa zakłady produkcyjne (ogółem w firmie pracuje około 300 osób). Ten w Zagórzu działa od lat 50. minionego wieku. Ma wykwalifikowaną kadrę doświadczonych pracowników. Fabryka w Andrychowie jest znacznie młodsza i nowocześniejsza. Stąd pochodzi większość pojazdów firmy. Są budowane na zautomatyzowanej linii montażowej, a ich elementy powstają przy użyciu wycinarek laserowych i giętarek krawędziowych sterowanych numerycznie. Jest też lakiernia przejazdowa złożona z dwóch komór (już pracuje jedna) i suszarni. Parametry malowania i suszenia są sterowane komputerowo. Ramy pojazdów spawane są na miejscu i poddawane śrutowaniu w przejazdowej śrutowni automatycznej. Wkrótce uruchomiona będzie również śrutownia ręczna. Surowa, pomalowana rama ląduje na wózku automatycznej linii. Dowozi on ją na stanowisko montażu osi. Zasław stosuje układy jezdne firm BPW i SAF. Następnie zakładana jest elektryka i pneumatyka. Potem podłoga i elementy nadwozia: przednia ściana, drzwi, stelaż i plandeka. Na końcu jest stanowisko diagnostyczne. Tak powstają między innymi popularne wśród odbiorców naczepy kurtynowe. Obok odbywa się montaż innych typów pojazdów, w tym przyczep rolniczych w systemie gniazdowym.

Od kurtyn do rynien

Obecnie oferta firmy obejmuje szereg pojazdów o różnym zastosowaniu. Są to przede wszystkim naczepy kurtynowe, w tym typu mega oraz samowyładowcze ze skrzynią aluminiową lub stalową. Kształt i sposób zamknięcia wywrotki z tyłu, definiuje jej przeznaczenie. Są modele do transportu gruzu, materiałów sypkich, a także złomu. Mają przekrój prostokątny lub półokrągły (tzw. rynna, half-pipe). Niektóre przystosowane są do współpracy z rozściełaczem asfaltu. Uzupełnieniem gamy są naczepy podkontenerowe oraz przyczepy samowyładowcze i kłonicowe. Zasław zabudowuje również podwozia ciężarówek. Pojazdy oferowane są pod dwiema markami: Zasław i Trailis. Obecnie około połowy sprzedaży stanowią wywrotki. Firma zamierza w tym roku osiągnąć wydajność produkcji sto pojazdów na miesiąc i zwiększyć udział w krajowym rynku do 10-11 procent.


  • Cena
      
  • Rok   
  •  
dot Poszukiwane
więcej
Targi | Partnerzy | Producenci | Mapa strony | Usługi | Regulamin | Rzeczoznawcy | Reklama
Wszelkie prawa zastrzeżone. © 2008 baunet.pl