Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić ustawienia plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij
Giełda Maszyn Budowlanych
Kursy walut - PLN
GBP 4.8277 -0.80% EUR 4.2930 0.22%
USD 3.5821 -0.17% CHF 3.7264 -0.30%

REKLAMA

  • Aktualny numer:
Trucks&Machines
baunet.pl na targach
BAUMA 2010
więcej
 

Gwiazda odporna na kryzys

Data dodania 10-03-2010
Autor Dominik Woch
Zdjęcia MB
Czytano 1920 razy
  Zobacz galerię zdjęć artykułu

Mercedes-Benz Polska miał w 2009 roku obroty w wysokości 1.935 mln zł. To o 13 proc. mniej niż w 2008 r., jednak wynik ten  należy uznać za dobry jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że rynek samochodów ciężarowych o DMC pow. 6 t skurczył się w 2009 r. o 61 proc.

Na niedawnej konferencji prasowej przedstawiciele Mercedesa opowiedzieli o osiągnięciach firmy w Polsce w 2009 r. i planach na bieżący 2010 r. Mimo wyraźnego osłabienia kondycji finansowej przedsiębiorstw transportowych i ogólnej niechęci  przewoźników do inwestycji Mercedesowi udało się zwiększyć swoje udziały rynkowe w segmencie ciężarówek o DMC powyżej 6 ton o 3 proc. i osiągnąć 16,9-procentowy udział w rynku. Oznacza to również utrzymanie trzeciej pozycji wśród importerów  ciężarówek.

Lekkie i ciągniki w górę

Największy wzrost sprzedaży, o 6,7 proc., Mercedes-Benz odnotował w segmencie Atego (6-16 t DMC) sprzedając 343 pojazdy. Sprzedaż ciągników siodłowych wzrosła o 4 proc., zapewniając firmie z gwiazdą w logo 13,3 proc. udział w segmencie tych pojazdów. 2009 rok był okresem debiutu wielu nowych modeli użytkowych Mercedesów. Na rynku pojawiła się m.in. paleta  budowlanych Actrosów MP3 oraz kilka znanych modeli w specjalistycznych wersjach; Zetros, Econic oraz Atego, Axor i Actros.

Kolejne nowości w 2010 roku

W ofercie tak dużego producenta samochodów użytkowych jak Mercedes nowości pojawiają się co roku. Na 2010  zaplanowano m.in. Atego z systemem start-stop w standardzie. W lutym do salonów Mercedesa wjadą Mitsubishi Fuso  Cantery z silnikami spełniającymi normę emisji spalin EEV. Na jesień zaplanowano debiut modeli Atego i Axor po liftingu. Na przełomie 2010 i 2011 roku w ofercie pojawi się hybrydowe Atego BlueTec Eco Hybrid, natomiast ciężki Actros otrzyma  systemy bezpieczeństwa nowej generacji (2010/2011). Actros w swojej najpotężniejszej wersji SLT przeznaczonej do  transportu najcięższych ładunków otrzyma wreszcie kabinę Magaspace i skrzynię Mercedes Powerschift.

Nadchodzi MobilityTruck

Jesienią 2010 Mercedes planuje uruchomienie również w Polsce ogólnoeuropejskiego programu MobilityTruck  gwarantującego użytkownikom samochodów ciężarowych zachowanie mobilności w przypadku awarii samochodu na drodze.  Mercedes-Benz planuje też wprowadzenie specjalnej oferty dla użytkowników ciężarówek po okresie gwarancji i rozszerzenie wyboru części regenerowanych zgodnie z fabrycznymi standardami. Kontynuowany będzie program BestParts – sprzedaży  oryginalnych części zamiennych dla nieautoryzowanych warsztatów naprawczych. W internecie pojawi się sklep z ofertą  oryginalnych produktów Aftersales, zawierający wiele pozycji, od części zamiennych po akcesoria. Wreszcie Mercedes będzie  kontynuował rozbudowę sieci serwisowej, która docelowo ma objąć wszystkie województwa. W 2010 roku uruchomione  zostaną nowe inwestycje m.in. w Kaliszu, Łodzi i Toruniu.


  • Cena
      
  • Rok   
  •  
dot Poszukiwane
więcej
Targi | Partnerzy | Producenci | Mapa strony | Usługi | Regulamin | Rzeczoznawcy | Reklama
Wszelkie prawa zastrzeżone. © 2008 baunet.pl